Tänkte dela med mig av en av mina bilar.
Köpte denna "Skulle vara rostfria bil" i Ytterhogdal För ett par år sedan.
En gamal Korsnäs-Marma bil som fått jobba i skogen mellan -78 och 85.
Fanns såklart en hel del rost. Trösklar och golv byttes.
Sen blev det mer och mer..
3 2012-04-17 20:07:20 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:07:52)
När timmar lagda på rostlagning fick han jobba lite igen
Samt nya gas burners
4 2012-04-17 20:10:11 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:10:50)
En uppsättning Porsche 914 mätare som köpts för några år sedan på SCC passade perfekt ! Funkar klockrent oxå 
5 2012-04-17 20:17:14 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:17:59)
Förra sommaren blev det en lack på bilen, dock inte helt nöjd med underarbetet .. som utfördes av lackeraren, Men det får duga till en bruksis..
6 2012-04-17 20:21:06 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:21:55)
Nya uppdrag på äldre dagar ... Tanken vara att pickupen skall få aggera dragbil till min bubbla ... Jä*lar va slö den blev... 2L insprutaren blev rätt trött 
Den där hade blivit skitsnygg om du bara polerat upp den gamla lacken med loggorna!
Den är ju jättefin nu också men det är nåt speciellt med gamla firmabilar
Jaha, då ska du slänga på en turbo nu, spännande 
8 2012-04-17 20:33:41 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:34:21)
Efter ett trevligt arrangemang uppe hos Öviks pöjkan med god mat och dryck , drillades man av ett gäng västeråsare att turbo på Bay pickisar är bra för dess hälsa
Sagt och gjort !
Turbo från Audi 1,8T (Ska ju dra vagn med bilen
Intercooler
1:1,7 progresiv regulator
044 bränslepump
Oljekylare , kopplingar mm mm
Bredbandslambda
Tryckrör i 2,5"
Downpipe 3" som snabbt blir 2,5" avgassystem i rostfritt.
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fcb0d52a5bbd695fe415cec9ade69693.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
9 2012-04-17 20:39:29 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:40:17)
Nu är allt klart ! Kört en sväng med 0,5 bar i laddtryck ! Fungerar hur bra som helst
Lite mätare skall installeras för att hålla koll på oljetemp och tryck sen ska vi nog kunna ¨ladda på lite mer 
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ef72c7ecbf4225f9310bdbae6bac4fdd.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
10 2012-04-17 20:44:09 Senaste redigerad av Magnus Ö (2012-04-17 20:44:45)
Orginal luftburk fick vara med !
Den där hade blivit skitsnygg om du bara polerat upp den gamla lacken med loggorna!
Den är ju jättefin nu också men det är nåt speciellt med gamla firmabilar![]()
Jaha, då ska du slänga på en turbo nu, spännande
Håller med ! grymt snyggt med gamla firmabilar men kännde att den behövde en annan färg:)
Här är din kusin 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=7483
Dubbelhytt med turbo, fasiken va fränt 

Turbo börjar nog komma mer och mer, släng ihop ett färdigt packet så kan ni sälja det i butiken 
Roligt att det finns ytterligare en Korsnäs.
Jag har en 72:a Korsnäs DH.
17 2012-04-22 12:54:03 Senaste redigerad av MickeW (2012-04-22 12:54:31)
Finns ännu en Korsnäs till salu i UK.
http://www.magazineclassifieds.co.uk/se … ew_Cab.php
Kul med gamla korsnäsbilar
nu har jag kört några dagar med 0,7 bars laddtryck som max. Fungerar förvånansvärt bra.
Kör med en progrisiv bränsleregulator 1:1,7, standard sprut och tändning.
Inga spikningar än sålänge. Spridarna skall enl min uträkning klara ca 150hk med
högre tryck. gissar att den ligger på 110-120hk går fantastiskt bra.
Kan starkt rekomendera 
Jahapp, det är väl bara att bita i det söta turboäpplet och göra som du säger då !
Nämen allvarligt så har jag tidigare samlat på mej allt som behövs tror jag för ett liknande bygge men inte kommit till skott riktigt men nu bli man ju ännu mer sugen !
Hur har du gjort med oljan till och från fläkten ?
Jag tog en filteradapter för att flytta oljefiltret brevid motorn, sen går slangarna vidare till en oljekylare sen tillbaka in där orginal filtret sitter. På nya oljefilterhållaren finns 2 st portar med 1/8 gänga, där har jag oljetemp samt tagit ut olja till turbon. Oljereturen går in i en svetsad an koppling i ventilkåpan.
Såg och hörde den live i går, underbart ljud 
Mmm, jag har lite andra planer åxå men vi får se... 
Har du ventilerade ventilkåpor?
Trevligt bygge, skoj att fler börjar med turbo. 
