Jag har tidigare berättat hur svårt det är att bli av med en tom kaross utan papper. På slutet fick vi såga karossen i små bitar och kasta allt hos Stena.
Nu har jag en skrotat Mini kaross MED papper. Jag ringde till en skrot men till min förvåning ville de inte ta bilen. Ringde till en annan skrot; samma svar. "Det finns ju ingenting för oss att skrota och sälja", var förklaringen. Så även med papper kan man inte bli av med det, varken hos Stena eller skroten. Då ringde jag med Transportstyrelsen och förklarade problemet. Då sa han: "du skulle inte ha skrotat hela bilen. Det finns några saker som måste finnas kvar om skroten kommer att acceptera den. Till exempel, motor, framram, mm."
Men det betyder att om jag köper en bil för reservdelar till en annan bil, jag måste lämna bilen till en skrot och sen köpa mina delar tillbaka från skroten. Det är helt galen!
Men anywho, vad är lösningen nu, sa jag till Transportstyrelsen. "Ja, det är ett dilemma, det finns faktiskt ingen lösning."
Då förstår jag att folk kör (skrotade) bilar till skogen och förtsätter att betala en avgift till regbeviset varje år, för resten av livet, sa jag.
Vill ni inte att man sparar miljö och rensar registret så att ni kan återanvända regnummer till nya bilar? "Ja, det är så.", sa han, "Men på nåt sätt funkar det inte...."
Så fram med tigersågen igen och lägga regpapper på hög med mina andra papper... 
Modern cars are nothing but visual pollution !