Dags att dra igång en projekt tråd för senaste inköpet!
Fick äntligen tummen ur och köpte mig en ragtop med några rostfläckar
Sladdade iväg till Borlänge och Busscollector i påskhelgen och köpte hans 58 som han hade till salu, vi hamnade i ett vuxendagis/VW garage som jag gärna skriver in mig på... Alltså det garage dom där dalmasarna har sina VW:s i var ju helt fantastiskt, att dom var trevliga gjorde inte stället mindre ball!!
I ärlighetens namn så ville jag inte titta för noga på bilen eftersom jag inte ville bli avskräckt, så utan provstart och med strejkande broms så släpades pärlan hem.
Givetvis så dök ett helt fantastiskt erbjudande upp dagen efter om en enägarbil i nyskick och nyinköpet slängdes ut på annons... Helt galet såklart, den hade stått på gräs i 12 år och krävde lika mycket jobb som den jag just köpt, så nu tänker jag klart igen. Bilen blir kvar och jag ska lära mig svetsa
Planen är att köra en rullande renovering till användbart skick med rostlagning och sänkning.
Första punkt blir att starta upp den, fixa höger bakbroms och laga rost i främre hjulhus och obligatoriska plåten bak vid batteri och motsvarande plats på vänster sida. Lite smågrejor som tuta och nrskyltsbelysning ska också lagas.
Jo just det, det ska vara klart innan 27/4 för då ska den besiktigas!
Därefter ska den ner lite närmare backen och inredningen fixas till.
Så här ser den ut idag, bilder på arbetet kommer de närmaste veckorna!

det är värmekanalen som är lappad där och på den snea delen så ska det finnas utblås för