Hade skylten på takräcket på min förra bubbla och man ser ju många som har det,
men nu till frågan, är det lagligt?
Frågade min polare som är besiktningsman och han menade att om den nu är synlig fram så ska det inte vara några problem!
Svar, ja. Precis som ovan nämnt, så länge skylten är fullt synlig framifrån så är det lagligt! 
Någon som testat lagens tålamod med att ha den i framrutan? Borde väl vara tillräckligt synligt ... 
Det är däremot inte lagligt! 
6 2012-04-16 14:01:56 Senaste redigerad av iooor_21 (2012-04-16 14:02:10)
Den ska synas ur alla vinklar framifrån
Får ej vara smutsig eller repig
Får ej övermålas med reflexspray
Får ej vara innanför vindrutan
Den ska synas ur alla vinklar framifrån
Får ej vara innanför vindrutan
gäller samma för bakre? fast den måste vara upplyst?
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
iooor_21 skrev:Den ska synas ur alla vinklar framifrån
Får ej vara innanför vindrutangäller samma för bakre? fast den måste vara upplyst?
finns ju några som har den i bakrutan...
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Samma för bakre, fast den då ska vara upplyst med "vitt" ljus dock behöver ej hela reg skylten vara upplyst av någon anledning
Nu när man inte behöver skattemärke på skylten bak, kan man sätta en lamphållare i mitten på skylten för att lysa upp? istället för någonstans runtom?
Nu när man inte behöver skattemärke på skylten bak, kan man sätta en lamphållare i mitten på skylten för att lysa upp? istället för någonstans runtom?
skyltarna får inte modifieras på något sätt än borra hål för fästa den. man får inte ens klistra på fejk skattemärken där det står saker på som en del gör.
Det finns skruvar med inbyggda lampor just för detta ändamål
Exempel på sådan skyltbelysning som iooor_21 menar, antar jag:
http://www.locknersbilochmc.se/index.ph … ts_id=2454
Själv ska jag använda såna på min, då jag inte ska ha varken original eller där den ska sitta original.
hmm....har för mig att det finns regler om max höjdmått för placering av regplåtar. tvivlar starkt på att du får ha den vart du vill. frågan är varför man vill det också?
hmm....har för mig att det finns regler om max höjdmått för placering av regplåtar. tvivlar starkt på att du får ha den vart du vill. frågan är varför man vill det också?
Exempelvis att den kanske passar bäst på ett visst ställe pga stuket på fordonet, man kanske inte vill ha den på original platsen, finns säkert många anledningar varför man vill byta plats för reggplåten.
"Smaken är som baken" som man brukar säga.