1

Har en F motor som dör vid tomgång.
Man måste "pumpgasa" för att hålla den vid liv alternativt höga varv när bussen är stillastående.
Har rengjort (renoverat) och ställt in på de vis jag kan men fortfarande dör den när den blir varm och går ner mot tomgång.

Hur som hellst tror jag det ska vara en 31pict1 men jag har en pict2 på min motor, vad är skillnaden? ICQ/ab

En tanke kan vara att jag har nått fel med choken som gör att den går på full choke hela tiden och därmed dör vid tomgång.


Någon som kan reda ut detta ?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

2

opec skrev:

Har en F motor som dör vid tomgång.
Man måste "pumpgasa" för att hålla den vid liv alternativt höga varv när bussen är stillastående.
Har rengjort (renoverat) och ställt in på de vis jag kan men fortfarande dör den när den blir varm och går ner mot tomgång.

Hur som hellst tror jag det ska vara en 31pict1 men jag har en pict2 på min motor, vad är skillnaden? ICQ/ab

En tanke kan vara att jag har nått fel med choken som gör att den går på full choke hela tiden och därmed dör vid tomgång.


Någon som kan reda ut detta ?

Du ska ha en 30PICT-1 eller 2 på din motor! 31PICT funkar inte med din originalfördelare.

3

Tank ja blivit en tankevurpa där. ICQ/ae  Jag har en 30PICT-2 vad skiljer den mot PICT1?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

4

Lyfter denna tråden lite, vilken fördelare ska sitta på F motorn, för att fungera med 30PICT förgasaren?

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld