Jag tror att eberns uppbyggnad är ganska "lätt" med få saker som varierar belastningen, men sverker har helt rätt att detta att bara sätta ett motstånd och tro det ska funka, näe, så lätt är det oftast inte...
Vad som KAN funka är att mäta del för del i ebern och sätta motstånd på VARJE del, nu kommer jag inte ihåg uppbyggnaden, det var när jag var runt 20 jag hade en VW med eber och jag närmar mig 40 nu... (HUGA)... men som jag minns det var det en fläktmotor, en pump av nåt slags membrantyp samt en värmespiral. Var och en kräver isåfall en resistor och jag tror att även 12v eber har 6v glödstift och ett lämpligt motstånd monterat. Då återstår att lösa motor och pump. Pumpen minns jag inte alls hur den funkar faktiskt... har för mig den på nåt sätt var beroende av motorn... men fläkten går ju efter man strypt soppan så vet inte hur. Det var väl en tryckregulator som styrde hur mkt bränsle som matas in och pumpen matar sen tillbaka resten till tanken?
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)