1

Skulle byta den där backelitgrejen som sitter under bensinpumpen på -65 typ1 idag. Den har gått av, så det sitter en liten bit kvar nere i motorn, Någon som har tips om hur jag får upp den. Sitter som fan. Har försökt gänga i en skruv och rycka upp den med, men den lossnar inte. Alla tips är välkomna

2

Undrar hur många som kör med dom av Default/hmm

Var en tråd med samma för ett tag sen och då skrev någon att man knackat sönder den och tryckt ner den men då skulle jag nog hällre täta den gammla och köra med den Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

3

Om man inte våldar den med mejslar eller gängtapp så det blir små spån, utan bara knackar ned den...
Så hamnar den i tråget, och gör ingen skada?

När jag skall ta bort bakelitfoten så brukar jag först ta bort pinnbultarna med "dubbla-muttrarmetoden" sedan en stoot polygrip så man kan vrida den fram-o-tillbaka. Tror den oftast går av när någon bara bänder uppåt ?

4

Jag skruvade ner en passande gängtapp i den och drog upp den. Går om man är lite försiktig och skruvar ner tappen hela vägen.  ICQ/ad

5

Kan man inte ta bort fördelaren och -drevet och sen trycker upp bakelit grejen med nån slags krok?

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

6

tips som jag fått från bugme filmerna... sandpappra lite lätt på "pinnen" tills den glider lätt ner i hålet.

själv särade jag motorn och knackade från insidan för att få upp min brutna

7

Det där med att dra upp fördelardrevet....

Kan det inte sitta en liten stålbricka under denna som kan lossna o åka ned i tråget oxå???

Minnet är bra men kort. Stämmer detta?

Sten vW

ACHTUNG Bitte!

8

Sten vW skrev:

Det där med att dra upp fördelardrevet....

Kan det inte sitta en liten stålbricka under denna som kan lossna o åka ned i tråget oxå???

Minnet är bra men kort. Stämmer detta?

Sten vW

Stämmer bra.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G