Ska köpa min första buss, men är inte jättehaj på bilar och skulle behöva lite råd från folk som verkligen kan.
Bilen är en 69a. Nyrenoverad motor (boxer), bromsrör och bromsbackar innan besiktningen. Besiktigad utan anmärkningar i januari. Nuvarande ägare köpte den i feb och körde 20 mil innan den stoppade. De hade då haft på motorvärmaren. Hans idé är att det blev en ispropp någonstans iom att det var vintern och bussen stått ett tag i garage.
Nu har den varit avställd sen dess och generatorremmen är lös och behöver spännas, tanken tom och batteriet är dött. Enligt ägaren är det rimligtvis detta som är anledningen till att den inte startar i nuläget. Vad jag nu undrar över är om detta låter som en rimlig orsak och hur svårt det kan vara att laga???
Som de flesta gamla bussar är den ganska rostig och jag ogillar lacken. Men jag har ingen kunskap om hur en lackar om en bil. En kompis tyckte jag skulle rolla den tillfälligt och sedan kanske fixa upp den då jag troligtvis inte har pengarna att lämna in den i nuläget, men helst skulle jag ju vilja göra det ordentligt, men vad skulle ett sånt projekt kosta tror ni? Den lär ju behöva endel fix med rosten och det är två lager lack på den så det är mycket att göra.
Skulle uppskatta all tips och råd jag kan få! :)