Jag har ett nytt 45Ah batteri, men efter en vecka är batteriet dött.
Tjuvström tänker man direkt. Jag mäter 25mA tjuvström, som är ingenting. Jag tar bort alla säkringar och när jag stopper in säkringen till larmet, då mätar jag 25mA tjuvström. När bara säkringen till radiominne sitter på plats, mäter jag 12mA tjuvström. Konstigt nog, mäter jag inte 37mA när båda sitter på plats.
Men anywho, 25mA är ingenting och det skulle teoretiskt ta typ nästan 3 månader innan batteriet är dött.
När jag tar bort dessa två säkringar (och mätar 0mA tjuvström), då är batteriet ändå dött efter en vecka.
Dåligt batteri, även om det är ny? Jag mäter 12,6V och jag laddar upp batteriet fullt på arbetsbänken. Två gånger per dag, en hel vecka lång, testar jag batteriet med en sånt gammaldags batteritestare som drar massor med ström från batteriet. Varje gång drar jag ström för 10 sekunder.
Men efter en vecka visar testaren fortfarande att batteriet är fullt och friskt.
Sen monterade jag batteriet i bilen igen och startar bilen 2 gånger per dag, en hel vecka lång. förutom när jag startar, kopplar jag bort minuspolen. Efter en vecka är batteriet fortfarande helt fullt.
Nånting i bilen drag tjuvström (skulle vara 250mA, alltså 3W), som inte kan mätas....
Vad kan vara problemet? Jag blir helt galen!

Modern cars are nothing but visual pollution !

, baksätes stommen som blir varm