TJa, du kan ju ha långa drivaxlar också, men det ser väl lite knasigt ut.
Nyttilverkade bussnoskoner är kass kvalitet och växelförare och noskon går väl på runt en tusing, lägg till packningssats och damasker lär du väl sätta nya, sen packningar för bromssköldar byter man väl också när man väl är igång...
Enklast är nog att slipa ur splitcaselådan, som tvåa svänghjulsbyte... Byter du till tunnellåda så måste du byta noskon! Försök inte gena där...
Sen handlar det väl som sverker skrev, vad är du ute efter. Ska du trimma är splitcaselådan fel väg att gå... Vill du bara byta en trasig motor mot en som funkar spelar nog inte metoden så stor roll, mera då vad du får tag på för grejjor till vilket pris...
Släng inga gamla växellådsgjejjor bara... Själv har jag försökt få fatt på en en billig fungerande splitcaselåda med axlar men de blir mer och mer sällsynta...
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)