1

Vad ska man använda för sort och hur fyller man på smidigast?
typ 1-65

//Jimmy

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

2

I handboken står det väl att man ska använda "hypoid-olja", men jag brukar använda vanlig växellådsolja. SAE 90 eller likn.

Det finns väl ett plåtlock i reservhjulsbaljan att avlägsna så att du får tillgång till snäckan? Skruva sen av locket o fyll på...det lär inte gå i några mängder.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Jag öppnade snäckan till min 1303:a och där verkar vara fett snarare än olja. Är det fett original och man fyller på olja eller hur funkar det?
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

4

millstream skrev:

Jag öppnade snäckan till min 1303:a och där verkar vara fett snarare än olja. Är det fett original och man fyller på olja eller hur funkar det?
/Anders

Det ska vara olja!

5

Fett o mosad banan är ett sätt att undkomma fel vid bilförsäljning...  Default/hmm

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

Är det inte så att det är olika för olika årsmodeller? Vissa ska ha fett och andra växellådsolja.

7

"Halvflytande Växellådsfett" står det i mina kopior ifrån VAG:s verkstadshandbok.....
Men det går nog bra med olja oxå...bara tätningarna är hela!

8

HenrikL skrev:

Är det inte så att det är olika för olika årsmodeller? Vissa ska ha fett och andra växellådsolja.

Efter chassi nr 6 479 288 är den packad för sitt serviceliv med fett, om man översätter serviceboken 61-65 ordagrant Default/hmm
Brukar trycka in en del endå, kan behövas efter 45år  ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage