Vad ska man använda för sort och hur fyller man på smidigast?
typ 1-65
//Jimmy
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Vilken olja i styrsnäckan?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vad ska man använda för sort och hur fyller man på smidigast?
typ 1-65
//Jimmy
I handboken står det väl att man ska använda "hypoid-olja", men jag brukar använda vanlig växellådsolja. SAE 90 eller likn.
Det finns väl ett plåtlock i reservhjulsbaljan att avlägsna så att du får tillgång till snäckan? Skruva sen av locket o fyll på...det lär inte gå i några mängder.
Jag öppnade snäckan till min 1303:a och där verkar vara fett snarare än olja. Är det fett original och man fyller på olja eller hur funkar det?
/Anders
Jag öppnade snäckan till min 1303:a och där verkar vara fett snarare än olja. Är det fett original och man fyller på olja eller hur funkar det?
/Anders
Det ska vara olja!
Fett o mosad banan är ett sätt att undkomma fel vid bilförsäljning... 
Är det inte så att det är olika för olika årsmodeller? Vissa ska ha fett och andra växellådsolja.
"Halvflytande Växellådsfett" står det i mina kopior ifrån VAG:s verkstadshandbok.....
Men det går nog bra med olja oxå...bara tätningarna är hela!
Är det inte så att det är olika för olika årsmodeller? Vissa ska ha fett och andra växellådsolja.
Efter chassi nr 6 479 288 är den packad för sitt serviceliv med fett, om man översätter serviceboken 61-65 ordagrant 
Brukar trycka in en del endå, kan behövas efter 45år 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Vilken olja i styrsnäckan?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.