Har haft lite frågor om detta med motstånd och blinkerspilar förut men här kommer ytterligare en.
Jag har konverterat min bil från 6v till 12v och allt funkar utom pilarna. Det ska tilläggas att bilen är en 61:a och pilarna va ditmonterade efter, så kopplingen till blinkerserna är väl så som det såg ut på en bil utan pilar.
Jag ritade upp en (dålig paint) bild på hur det är kopplat nu. Frågan kommer under bilden...

Jag köpte som sagt två motstånd (12 till 6v) och kopplade in en på den gula kabeln som går till pilen och en på den svarta som går till pilen. Detta resulterade i att inget hände med pilen alls, motståndet blev lite varmt och jag mätte med en enkel testlampa bakom motståndet och det visade sig att det kom ström bakom motståndet iaf. Jag provade även att vända på motstånden men ingen skillnad.
Sedan provade jag lite hastigt att montera motståndet mellan kabeln från säkringsboxen och resten av kablarna som går till lampa och vidare. Inget funkade då heller.
Någon som vet hur jag ska koppla eller har någon idé om hur jag skulle kunna få ordning på detta?
Ska tilläggas att har jag det som det ser ut på bilden utan motstånd så funkar pilarna, dock kommer det ju 12v ut till dom och det är just det jag vill undvika