76

Vilken tur, jag har alltid byxor och stövlar med sågskydd när det inte är på vedbacken, iof kör jag trimmad 357 upp i mot 30ms hastighet och byxorna klarar ca20ms ICQ/ad så man är på sin vakt endå ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

77

Ha ha, liv´n on the edge liksom? Yeah, rock on! Jo, en ska ju inte dö nyfiken.  ICQ/ae  Nä, själv är man ju gammal begravningsentreprenör vettu, så man är ju van att handskas med "dökött". ICQ/ag  Fast de e klart... inte min egen.  ICQ/ae  Katrineholm förresten... Oj oj, DÄR har jag upplevt många av mina bästa fester.  ICQ/ad

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

78

Vad skönt att det gick bra,alla ben och armar kan vara till nytta när du ska meka typ2 ICQ/ab
Den där Dagmar kom hit också o var fortfarande lika pissed. ICQ/ag
Om du nu skådar in i framtiden,vad ligger näst på tur att uppleva i garaget?

79

Nämen äntligen en update !  ICQ/ag

Jag vet ju att det hänt en del, även om det inte varit så hemskt mycket... ICQ/ad så visa nu resten av världen !

You´ll never know...

80

Nåväl! Lemmarna är kvar och alla mår vi bra. Gladast var nog Petra som slapp fira nyår med en trebent pall.  ICQ/ae  Men men, "cest la vie" och mellan motorsågsmassaker och nyårsfirande hann jag med Fille en del ändå faktiskt. ICQ/ab Mentor Helsing påpekade en dag vid ett besök i smejja, att han mindes ett par sprickor i galonklädseln på instrumentbrädan. Va 17, är du säker??? ICQ/an  JAG hade då inte sett det. Men jodå, han stod envist på sig. Det visste då väl han, så sluta tjörva emot! Och "som av en slump" skramlade han in bland hyllorna å rotade fram en riktigt fräsch bräda att byta ut. Väl hemma igen botaniserar jag mellan dörrarna och visst fan... jäääävligt små och fina som knappt syntes utan lupp, määän Tallåsens egen Hawkeye Pierce hade det förstås inte gått förbi. Så efter en del slipning och nylackad plåt var det dags för montering. Den gamla plockar man ju bort utan konster, van skruvare som man är, men då den nya skulle tillbaka... Default/hmm  Ja... för att göra historien kort(are) och bespara er en massa svordomar och hemska mardrömmar kan jag berätta att Skäggo kallades in för den extra näven som jag efter timmar av Hälsingsk råtjura insett att jag så baaadly behövde. Sim salabim! Så smektes den på helt utan salva och smyckade nu framrutan som sammet mot naken hud. Yes! Lovely. Med konster och knep får den fattige kn*lla.  ICQ/ag

Post's attachments

P1070305.JPG, 121.66 kb, 640 x 480
P1070305.JPG 121.66 kb, 155 downloads since 2012-01-09 

P1070323.JPG, 137.56 kb, 640 x 480
P1070323.JPG 137.56 kb, 180 downloads since 2012-01-09 

P1070324.JPG, 109.81 kb, 640 x 480
P1070324.JPG 109.81 kb, 173 downloads since 2012-01-09 

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

81

Jag skulle förresten behöva två nya sånna här... Default/hmm  Någon? ICQ/ag

Post's attachments

P1070307.JPG, 179.26 kb, 640 x 480
P1070307.JPG 179.26 kb, 189 downloads since 2012-01-09 

82

Ja du, Patrik B. Vad framtiden har i sitt sköte?....

Jag har i allafall beställt en del plåt som ligger restad på nåt lager norröver.  Default/hmm  Inte för det är nån panik just för besiktningens del men det skadar ändå inte att vara lite förberedd.  ICQ/ab Annars har ju Caffét öppet så länge jag är hemma, så varför inte bara sitta ner en stund å njuta av utsikten?  ICQ/ad

83

Festa i Katrineholm Default/hmm dom bästa festerna i Katrineholm är i Norrköping lr Eskilstuna Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

84

Ha ha. De tror du bara. Alla fester är inte offentlig. Men det händer destå mer.  ICQ/ad

85

Det var ett rejält hack i galonkudden bakom passagerarsätet då jag fick hem Fille. Default/hmm  Men med en 37 år gammal bruksbil med betydligt viktigare åtaganden innan besiktning hänger man inte upp sig på småskavanker. MEN, man tar ändå tacksamt emot all hjälp man kan få till att reparera och återställa. ICQ/ab Då Polkabussen är en kombi passar förstås inte mycket bakom sätet, så det bakstycket var ju inte lönt att snatta. Men paniken var aldrig överhängande då jag ändå inte sett det som något viktigt bekymmer. Kul om man snubblar över nån fräschare nån gång, men som sagt bilen blir nog körbar ändå.

Så släpar vi hem Mentor Helsings Afrikabuss från Överturingen. Men då han ändå skall bygga växthus åt Anne (enligt min inrådan ICQ/ae ) får jag kursa ett fint bakstycke från nämnda växthus. ICQ/ag Glad i hågen åker jag hem till Caffét, skruvar dit mitt nya fina bakstycke och ler lite förnöjt åt ytterligare en detalj som gjort sitt för att göra honom ännu lite snyggare. Mycket nöjd med hur saker börjar falla på plats. ICQ/ab  Men kvällen är sen och tevesoffan lockar, så jag drar igen sidodörren OCH KROSSAR MED SKONINGSLÖS KRAFT ÄVEN DETTA BAKSTYCKE MED SKJUTDÖRREN!!!! ICQ/am MEN VA I HELV...??!!! Default/yikes Vad ÄR det här??? Samma originaldörr som suttit där sen ny (med undantag för ett litet kort mellanspel på Polkabussen) men den är ändå alldeles på tok för trång för att hålla interiören hel! Undra på att den gamla kudden var så stygg. ICQ/an  Jag som trott att då den gått som manskapstransport inom skogsbolaget fått påhälsning av både knivar och motorsåg.

Men vid närmare undersökning sitter det en kraftig plåt fastskruvad i gaveln på skjutdörren. Omkring ett par tre millimeter tjock och med en skarp bockad kant som vid dörrstängningen styr alldeles klockrent in i väggen precis logomt för att sabba varje uns av värdighet hos vilket bakstycke som helst.

Så... VAD fyller då denna plåt för funktion? Och varför sitter den där? (förutom att ge vissa Hälsingar gråare hår och hjärnblödning) Den ser ut som nån form av originaltillbehör i alla fall. Någon som har nån pejl?

Post's attachments

DSC00139.jpg, 116.44 kb, 486 x 648
DSC00139.jpg 116.44 kb, 157 downloads since 2012-01-10 

DSC00140.jpg, 114.02 kb, 648 x 486
DSC00140.jpg 114.02 kb, 165 downloads since 2012-01-10 

DSC00149.jpg, 122.89 kb, 648 x 486
DSC00149.jpg 122.89 kb, 160 downloads since 2012-01-10 

86

Festande och syndfullt leverne är det allt ni tänker på ! Klipp Er raka Er ansa Er och skaffa ett jobb ICQ/ab  Skämtåsido hhrrmm,,de roligaste festerna var på åttiotalet i Falköping. Alla hade gott om pengar, tog de slut fick man mer på banken (nästan i alla fall).

Hursom så är det ju trevligt att det finns en sån skrivarvirituos bland Calvados, cubacigarrer, folkamotorer o  bilmatta.
Appropå bilmatta så hade tänkt att ge bort min sons gamla bilmatta (han är fjorton år,alltså pinsamt) till grannens son som är betydligt yngre. Men efter jag sett ideer från inredningsdesignern från Tallåsen så hamnar den nog i garaget, färgerna går ju igen och matchar ju den otroligt läckra Taigagröna färgen. Nåt för Lolo på tv4 att fundera på. Skall Också snart börja renovera min Eh Bay i samma nyans som din, ska bara göra färdigt dehäringa hemska Dkw:erna först (Deutche Kraftwagen=Audi).

Jo,,,,,,det jag tänkte på egentlgen var dina plastbitar på instrumentbrädan, "Dashibore ariales venturis" på latin, finns på Just Kampers i England nytillverkade för 6.50 £. Ska själv beställa dem samt lite andra delar framöver.

Kolla länken http://www.justkampers.com/shop/catalog … d/501/?p=8

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

87

Mjaa du grenje.... Denna ser ju original ut, men.... Njaa, vad jag tänker är att denna kanske håller fast nån unitskiva på panel/kombi, men.... Njaa... då skulle de ju inte ta i....

Har inte någon bättre idé, men den ser ju ut som ett original/original tillbehör iallafall.

Lycka till

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

88

Yo! (som man sa på nittiotalet i jordbruksprogrammet "Yo!Mtv Raps") ICQ/ad  Den där plåten,Grenje,som du är så brydd över...Plåten beställdes främst av skogsröjarfirmor.. Denna plåt eliminerade risken att fastna med röjsågsselen i dörrlåset vid i-och urstigning. Även en och annan välbärgad (och välgödd,kan man förmoda) hemmansägare hade möjlighet att kryssa för detta option i listan. Då för att slippa snalla in hängslena i ovan nämnda lås... ICQ/af

Typ1-66   Typ1-69

89

Den är att betrakta som rarest of the rare då! ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

90

"Snalla in hängslan i låse.... Ni har nog fan inte nyktrat än nån av er om jag får lägga mej i. ICQ/ae  Nä, de där är nog helt enkelt bara en rejäl osthyvel för europeiska maffian. In i Bronx allra smalaste gränder bara, varva upp boxern i 75-80 knyck å öppna dörren lite strategiskt vid bästa tillfälle. Tjopp tjopp, å vi har en ny gängledare. Enkelt å snyggt. Eller hur? ICQ/ab

91

Det ryktas om lite verksamhet i den Grenjeska högborgen !?

Whazz up !!

You´ll never know...

92

Whazzaaaap???! Datorcrasch, sjuka barn och nybliven student med läxor. Sambolagens diktaturiska kommenderingar till husrenoveringar, växthusbyggen och andra stolleprov har dominerat här de senaste månaderna. Ändå FÖRSÖKER jag så gott det går att lägga lite tid i garaget också. Default/hmm  Men det här annars så angenäma "Boxervillandet" har fått så lov att stå åt sidan ett tag.

Määäään nu är jag här igen, så vad vill ni veta? ICQ/ab

Efter en hel del velande och bollandes idéer med Mäster Helsing och Skäggo har jag nu fullständigt vänt arslet helt ut och in på Fille. Ett beslut som beseglades med lack och sigill precis på dagen en vecka efter att han med stor glädje och euforiska känslor låtit sig startats upp. Pigg och stark svarade han på minsta beröring och lät faktiskt riktigt frisk. ICQ/ab

Så varför då detta bryska beslut redan så snart efter ett sådant lyckat resultat? Jo, därför exakt en vecka senare som sagt, låg all motorolja på golvet under bilen en morgon då jag klev in i garaget. Default/hmm  Varenda deciliter hade läckt ur under natten, runnit iväg mot golvsockeln och lagt sig så fint emot att delar av väggen sugit upp allt det svarta för att nu och för all framtid visa upp en fantastisk bild av garagevärldens Dantes Inferno. ICQ/an  Visst, att torra backboxar visar sin protest efter mer än 20 års Törnrosasömn var väl inte annat att vänta. Så nu ligger den här på golvet och inväntar ett helt annat öde, medan Polkabussens insprutare med tillhörande tank och bränslepump efter noggrann rengöring och översyn så sakta är på väg att smyga sig in. ICQ/ab

Post's attachments

orginalmotor.jpg, 286.36 kb, 640 x 480
orginalmotor.jpg 286.36 kb, 144 downloads since 2012-03-28 

93

trist med inkontinenta motorer.. men det e ju som du redan gör ..bara att ta nya tag... ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

94

Sant de, michaelth. Å hellre en inkontinent Folkvagn än en inkontinent fru. ICQ/ab  För hur byter man packboxar på en sån...? ICQ/ae

95

Nämen så roligt att det ramlat in en uppdatering Grenjeponken !

Å nu är väl moroten i rullning så fortsätt så !   ICQ/ae

You´ll never know...

96

Tackar ödmjukast min bäste herre. ICQ/ae  Men då det inte hänt ALLT för mycket av vikt under de egna taken den senaste tiden tänkte jag passa på att avvika lite från garaget å visa er vad jag sett under året. ICQ/ab Som många vet tillbringade jag en hel del tid av sommaren på Åland. Ett otroligt vackert "Örike" med fantastiska människor att möta. Ock så mycket att SE om än mycket bara från ett hustak utmed kusten!!! Allt ifrån Havsörnar som cirkulerade ovanför skallen, till en å annan sportbil utmed vägen. (VW då naturligtvis ICQ/ag )

Post's attachments

01.jpg, 146.98 kb, 486 x 648
01.jpg 146.98 kb, 147 downloads since 2012-04-02 

02.jpg, 169.09 kb, 648 x 486
02.jpg 169.09 kb, 174 downloads since 2012-04-02 

03.jpg, 163.89 kb, 648 x 486
03.jpg 163.89 kb, 137 downloads since 2012-04-02 

97 Senaste redigerad av Grenje (2012-04-02 10:25:31)

Men det var ju inte BARA jobb på agendan även om det ändå var det primära med resan. När kvällen kom passade man ju på att sätta sig i bilen för att proviantera, få sig en bit mat och se lite mänskligt liv utöver de här träbockarna på samma hustak som inte talade nåt annat språk än takpapp och tegelpannor.  Default/hmm

En kväll missade vi båten hem och fick nån timme över att slå ihjäl. I febrilt letande efter Pizza å en kall öl letade vi oss inåt Kärringsund och döm om min förvåning!!!.....precis efter vägen står en riktig snygging å raggar. WOOOOW!!!! ICQ/ag
Runt stugan som för övrigt ser ganska obebodd ut ser det ändå ut att ha börjat rensas upp och gallras. Måtte inte bussen skickas iväg på press...  ICQ/an
Med ett förflutet i Röda korsets räddningsstyrka känner man ju instinktivt för att söka vidare och om möjligt vårda. Men då jag är den enda i sällskapet som kan tänkas ge upp min barstol för en dam i nöd släpas jag ju vidare med bara några få snabba kort som minne av skönheten. Ja ja, jag kommer ju tillbaka.  Default/hmm  Men med hjärtskärande kniv i bröstet fick jag mitt hopp om återseende grusat. Bilen hade fraktats bort under helgen och dess öde är för mig oviss. ICQ/ac Så, mina Åländska vänner...Vad hände med henne? Snälla, säg mig att någon av er åtminstone gjorde ett tappert försök???

Post's attachments

DSC00217.jpg, 330.3 kb, 865 x 530
DSC00217.jpg 330.3 kb, 178 downloads since 2012-04-02 

DSC00218.jpg, 350.87 kb, 951 x 479
DSC00218.jpg 350.87 kb, 155 downloads since 2012-04-02 

98

Den står hemma i mitt garage ICQ/ab

Kul att se den i sin gamla miljö där den stått sen -71. Jag har hela historien bakom den plus att ursprungskoll är färdig. Jag hittade den på blocket och säljaren visade sig bo i området bredvid mitt. Tanten med huset fick besök av ett äldre par en sommar och gubben gick och dog om jag minns rätt, sen blev bilen stående och användes som vedförråd, tills den där helgen då den hämtades tillbaks till Sverige och Stockholm.

Nu har den fått en ordentlig tvätt och blivit upp-pallad i garaget. Småsaker som lyktor, blinkers mm är inköpt och nya rostfria dörrar är införskaffade. Jag har legat en del under den och ramen är faktiskt rätt OK. Tvärstagen är slut, och allt 2-3 dm från sparklådan är i stort sett borta, men största delarna av mitten golvet är friskt. Även framgolvet, trots att ena A-stolpen hänger i luften.

Så fort jag fått ordning på ekonomin efter att ha renoverat huset så ska plåt införskaffas och mer tid läggas i garaget.

Det är en -61, visserligen har någon varit där och plockat smådelar ur den, men det är inte ett helt hopplöst fall.

Trasig, men inte förstörd...

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90

99

Määäään kanoon! ICQ/ab Precis det jag VILLE höra. All heder åt dej, Beard. Ja då är det todelooo. Detta blir en tråd att följa.

100

Den bussen hade min kompis polare med till Tierp, så den har nog många av er slagit lovar runt ICQ/ab
Det var dock ingen som var slog till så den fick åka tillbaka.
En bild på väg upp!

Post's attachments

i.phone 870.jpg, 112.53 kb, 640 x 480
i.phone 870.jpg 112.53 kb, 183 downloads since 2012-04-02 

Bubbla -62