351

Japp, detta är bara ett av våra IT-problem. I och med insamlingen ska vi dock ta och se över vad vi kan göra åt det hela. Det är dessvärre så att forumet har växt ur sina skor... Alltför mkt. folk & aktivitet i förhållande till den prestanda vi har råd med. Naturligtvis jättekul med mycket VW-aktivitet på forumet - men mindre kul att BV har blivit såpass stort att vi inte riktigt har råd med att anpassa forumet & hostingen därefter. Vi har dock lite grejer på gång, så vi ber er ha överseende med rådande problem... och som sagt, STORT TACK till alla er som bidrar med likvida medel - De kommer väl till pass för BV's framtid!

"Daddy Cool"

352

Stefan F skrev:

Eftersom det inte går att prenumerera på trådar vill jag inte att de intressanta trådarna plötsligt markeras som lästa.
Med tanke på trafiken här försvinner trådar snabbt neråt på sidan, och det är åtskilliga gånger jag har upptäckt att
jag har missat något intressant bara för att det har ställts om till "läst". Tror inte jag har sett något annat forum som
efter en viss tid automatiskt markerar inlägg som lästa, och jag förstår inte vitsen med det heller.

Varje gång jag öppnar BV så trycker jag på knappen visa alla nya inlägg.
Då radas alla trådar där nått nytt skrivits.
Läser alla nya trådar å allt jag följer osv.
När jag läst i en tråd så går jag tillbaka.
Ibland har de tagit tid.
Men alla trådarna ligger kvar i den ordningen dom gjorde innan.
Fast dom kan vara markerade som lästa.

Men då betar man bara av hela listan.
Avslutar med att trycka på alla nya inlägg knappen för att se om de kommit något sedan jag var inne sist

353

Fler Fler än än jag jag som som torskat torskat på på dublett dublett av av svar/poster svar/poster idag? idag? ICQ/ad ICQ/ad

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

354

Bajen skrev:
Stefan F skrev:

Eftersom det inte går att prenumerera på trådar vill jag inte att de intressanta trådarna plötsligt markeras som lästa.
Med tanke på trafiken här försvinner trådar snabbt neråt på sidan, och det är åtskilliga gånger jag har upptäckt att
jag har missat något intressant bara för att det har ställts om till "läst". Tror inte jag har sett något annat forum som
efter en viss tid automatiskt markerar inlägg som lästa, och jag förstår inte vitsen med det heller.

Varje gång jag öppnar BV så trycker jag på knappen visa alla nya inlägg.
Då radas alla trådar där nått nytt skrivits.
Läser alla nya trådar å allt jag följer osv.
När jag läst i en tråd så går jag tillbaka.
Ibland har de tagit tid.
Men alla trådarna ligger kvar i den ordningen dom gjorde innan.
Fast dom kan vara markerade som lästa.

Men då betar man bara av hela listan.
Avslutar med att trycka på alla nya inlägg knappen för att se om de kommit något sedan jag var inne sist

Jag ber WebAdmin titta på detta.

"Daddy Cool"

355

Så här säger Webadmin om ditt inlägg, Bajen:

"Enligt mina tester så ligger olästa poster kvar till man antingen läst dom eller markerat alla som lästa.
Fast testerna har ju bara varit på typ 10-15 minuter."

Så då undrar jag hur lång tid du i vanliga fall låter passera innan ditt problem uppstår? Tacksam för svar!

"Daddy Cool"

356

Hollywood Vampire skrev:

Fler Fler än än jag jag som som torskat torskat på på dublett dublett av av svar/poster svar/poster idag? idag? ICQ/ad ICQ/ad

Nej. Nej. Default/lol Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

357

Jag har inte problem altså.
Jag trycker på knappen så radas alla trådar där nått nytt skrivits sedan sista inloggningen.
Men om man läser sakta eller de blivit massa nytt i flera projekt trådar.
Ja då kan trådarna ha ändrats till vita (altså inte nya längre)
Men så länge jag bara klickar bakåt så ligger dom kvar i den listan.

Så inga problem.
Andra som har problem som går in i varje kategori för sig å kollar alla trådar som är markerade som olästa.
När dom kommer ner en bit på sidan så har sidan markerat dom som ej nya längre.
Altså vet inte folk vad som är nytt å inte.

Hoppas de var någelunda bra förklarat

358

Då tror jag att jag hajar... Sorry för att jag gjorde det rörigare än det var...! ICQ/ab God helg!

"Daddy Cool"

359

Svar från WebAdmin:

Om man t ex var inne för en timme sen och markerade upp alla som läsa (eller läste alla manuellt) och det har tillkommit 10st nya poster i en kategori, så blir ju det så att om sidan ska visa 20st poster per sida, 10st är markerade som lästa och dom hamnar längst ner (med "normal" sorteringsordning). Detta verkar heller inte vara ett problem.

Det första han tog upp, dvs. att om man "listat" alla poster som inte är lästa och går igenom dessa och det under tiden händer nya saker i dessa så kan jag inte tro att systemet ens är byggt för att uppdatera denna "lista" med nya poster som man då redan läst. Det tror jag inte ens den nya versionen har och det blir nog alles för knöligt att fixa till annars skulle det nog redan finnas. Den egna "listan" är ju åxå temporär undertiden som den finns... nä detta tror jag knappast kommer att finnas i PunBB. Kan inte påminna mej att jag sett liknande i andra större typer av forum heller.

Än så länge får ni alltså klara er utan denna funktion. Sorry!

"Daddy Cool"

360

j:son skrev:

Lite ironiskt att just förra inlägget skulle bli ratat.  ICQ/ab

Detta är felmeddelandet.

http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/7ca0c7d2.jpg

En annan märklig grej jag märkt är att när man får detta felmeddelande så ökar inte post counten.
Inte ens för ursprungsinlägget alltså.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

361

Bara jag som inte kan skicka PM? När jag trycker på skicka så länkas jag vidare till en sida där det går att välja 2 alternativ, "Bekräfta" och "Avbryt". Vilken man än trycker på så loggas jag ut och PM:et blir inte skickat?  ICQ/an

Kan inte mycket...

362

Låter skumt! Har någon annan upplevt detta?

"Daddy Cool"

363

hmm, väldigt sjukt

364

Har fått detta med en gång men funkade vid försök 2.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

365

Uppdatering: Tack vare Edra generösa bidrag så har vi nu dragit igång en process för att förbättra prestandan på BV. Jag har satt ihop en önskelista som jag ska maila till vår kära WebAdmin och sedan ska vi se vad vi har råd med. TACK alla som hjälpt till! MVH / Jonas

"Daddy Cool"

366

Hur går det med projektet att göra det obligatoriskt att skriva var man bor? Det frågas hela tiden efter detta i annonstrådarna.

367

Bra där, vi tar med den på önskelistan. Kan dock bli svårt att få alla nuvarande medlemmar att uppdatera sin profil... Men bra tips, tack! Vi kan väl helt sonika än en gång be alla ni som inte gjort det än: Snälla, uppdatera er profil med var ni bor. Detta skulle verkligen uppskattas och kostar inte mer än en minut av er tid. Tack!

"Daddy Cool"

368

Kanske har varit uppe tidigare men möjlighet att bedda in youtube klipp

http://punbb.informer.com/forums/post/139214/#p139214

369

Bra där - sätter detta på önskelistan.

"Daddy Cool"

370

Vet inte om det har nämnts tidigare, men det är något jag har stört mig mycket på.
När jag inte har varit inne på BV på ett par dagar blir det en hemsk massa att läsa då detta är ett väldigt aktivt forum, och det är ju kul!
Vad jag inte tycker är lika kul är att behöva läsa genom allt på samma gång när jag väl loggar in. Läser jag inte allt under ett och samma inloggningstillfälle markeras allt som läst, och jag har ingen aning om vilka trådar jag är uppdaterad i eller inte. På så vis missar man en massa man kunde läst vid ett annat tillfälle, när man har mer tid. Detta gör att jag drar mig från att logga in på forumet ö.h.t tills jag har en helkväll på mig och inget annat vettigare att göra än att läsa så mycket jag orkar tills jag stupar. Eller sollar bort den största delen av alla inlägg då det är mig för övermäktigt.
På ett annat bilforum jag är medlem behålls olästmarkeringen tills man har varit inne i den specifika tråden. Går det inte att fixa det här också? Pleeease!! ICQ/ag ICQ/ag ICQ/ag
Tack för övrigt för ett grymt underhållet och lagom modererat forum!

Giulia-72 Mehari-82 HY-66&68 DS19S-64 ID19B-68 Gs750Café-79 KX250F-13

371

på tex rejsa kan man lägga bevakning på trådar.. då ligger dom kvar tills man läst dom nya inläggen..man kan även få en notifiering med mail om när nytt skrivits i tråden.. men man måste inte få det..
just detta med bevakade trådar, det saknar jag ,iofs läser jag nog allt nytt som skrivs. ICQ/ad . men det behöver man ju inte .. ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

372

michaelth skrev:

på tex rejsa kan man lägga bevakning på trådar.. då ligger dom kvar tills man läst dom nya inläggen..man kan även få en notifiering med mail om när nytt skrivits i tråden.. men man måste inte få det..
just detta med bevakade trådar, det saknar jag ,iofs läser jag nog allt nytt som skrivs. ICQ/ad . men det behöver man ju inte .. ICQ/ae

Högst upp till höger har står de premunera. Under"nya inlägg , Aktiva ämnen osv"
Klickar du på den så får du mail när de har kommit en uppdatering i tråden.
Du får ett mail. även om de uppdateras massa gånger innan du läser.
När du väl läst får du ett nytt mail när de uppdateras.

Man kanske kan ta bort mail funktionen. Men inget jag kollat upp.

373

Lynx skrev:

Vet inte om det har nämnts tidigare, men det är något jag har stört mig mycket på.
När jag inte har varit inne på BV på ett par dagar blir det en hemsk massa att läsa då detta är ett väldigt aktivt forum, och det är ju kul!
Vad jag inte tycker är lika kul är att behöva läsa genom allt på samma gång när jag väl loggar in. Läser jag inte allt under ett och samma inloggningstillfälle markeras allt som läst, och jag har ingen aning om vilka trådar jag är uppdaterad i eller inte. På så vis missar man en massa man kunde läst vid ett annat tillfälle, när man har mer tid. Detta gör att jag drar mig från att logga in på forumet ö.h.t tills jag har en helkväll på mig och inget annat vettigare att göra än att läsa så mycket jag orkar tills jag stupar. Eller sollar bort den största delen av alla inlägg då det är mig för övermäktigt.
På ett annat bilforum jag är medlem behålls olästmarkeringen tills man har varit inne i den specifika tråden. Går det inte att fixa det här också? Pleeease!! ICQ/ag ICQ/ag ICQ/ag
Tack för övrigt för ett grymt underhållet och lagom modererat forum!

Precis! Jag har också påtalat det tidigare. Gjorde ett litet experiment häromdagen och lät projekt-forumet stå öppet någon timme (utan att läsa något av de nya inläggen). Laddade om sidan och vips så fans det plötsligt bara ett par nya inlägg, allt annat var markerat som läst. Jag har aldrig sett något forum som beter sig så här, antingen ligger allt kvar som oläst tills man läser det eller också finns det en funktion där man själv kan markera allt som läst. (och nej, det är inget konstigt med mina cookie-inställningar, jag har återskapat det här med 3 olika webbläsare på både Windows och Linux). Klart irriterande att forumet självt bestämmer när något markeras som läst...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

374

Japp, problemet är känt men vi har ännu inte lyckats lösa det - och vi lyckas bara återskapa det ibland, vilket gör det svårare att hitta vad som är fel. Ett problem kan vara att eftersom vi inte har full root-access på nuvarande server så kan vi inte kontrollera alla cache-inställningar. Förhoppningsvis blir detta bättre i och med serverflytten - vi borde iaf kunna tweaka systemet lite mer. Håll ut!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

375

Får dylikt meddelande ibland när jag svarar i nån tråd härefter.. Inläggen registreras nog i forumen men måste hoppa bakåt för å komma tillbaka till tråden...

An error was encountered

Note: For detailed error information (necessary for troubleshooting), enable "DEBUG mode". To enable "DEBUG mode", open up the file config.php in a text editor, add a line that looks like "define('FORUM_DEBUG', 1);" (without the quotation marks), and re-upload the file. Once you've solved the problem, it is recommended that "DEBUG mode" be turned off again (just remove the line from the file and re-upload it).

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36