201 Senaste redigerad av michaelth (2012-03-24 00:44:17)

vad kostar maskinerna/ banden inte att förglömma...???? ICQ/ac
tydligen kostar biltemas 449 kr + band 3 pack 80 eller120 korn 26.90
inte så svettigt men lite fina/ smala band.... kanske andra band finns som passar..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

202

Bandslipen är helt ovärderlig på punktsvetsar där det är trångt,jag har en tryckluftsdriven som är köpt på jula och den funkar kanon. Men köp inget annat än kvalitetsslipband annars håller dom inte många sekunder,biltemas blir slut på ca 1minut. jag köper mina slipband från Wurth och det dom säljer är Finska Mirka papper,mycket bättre band finns inte och dom kostar ca 10-12kr styck för mig,beror ju lite vad man har för rabatt.

203

karpis skrev:

Bandslipen är helt ovärderlig på punktsvetsar där det är trångt,jag har en tryckluftsdriven som är köpt på jula och den funkar kanon. Men köp inget annat än kvalitetsslipband annars håller dom inte många sekunder,biltemas blir slut på ca 1minut. jag köper mina slipband från Wurth och det dom säljer är Finska Mirka papper,mycket bättre band finns inte och dom kostar ca 10-12kr styck för mig,beror ju lite vad man har för rabatt.

vad använder du för maskin?? el eller luft? bredd på band..
sorry fidde för OT.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

204

michaelth skrev:
karpis skrev:

vad använder du för maskin?? el eller luft? bredd på band..
sorry fidde för OT.

Jag använder luftdriven maskin,bandbredden kommer jag inte ihåg men det samma standard på alla luftdrivna,längden regleras av fjädrande axeln.

205

Fidde skrev:

Hur pass bra är dessa maskiner, får man nöta länge på en svets?

Nej, man behöver inte nöta länge. Mycket effektiv. Och man har bra kontroll över var man slipar. Can't live without it..

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

206

Fidde skrev:

Började med innerskinnet på vänster sida, det blev stor skillnad att jobba inuti bilen nu när
plattan är borta. Punkterna ska slipas sedan går jag över till andrasidan.
PunBB bbcode test

Så snyggt jobb du gör! Blir glad av att se fina plåtjobb. Tackar även för besöket häromsistens, alltid kul att hälsa på i andras garage.

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

207

Snyggt jobbat....

208

Snyggt jobbat....

209

Dennis skrev:
Fidde skrev:

Hur pass bra är dessa maskiner, får man nöta länge på en svets?

Nej, man behöver inte nöta länge. Mycket effektiv. Och man har bra kontroll över var man slipar. Can't live without it..

Kanske man ska införskaffa en sådan där maskin, kan vara bra när man börjar med bussarna.

210

Lars Häsä skrev:
Fidde skrev:

Började med innerskinnet på vänster sida, det blev stor skillnad att jobba inuti bilen nu när
plattan är borta. Punkterna ska slipas sedan går jag över till andrasidan.
PunBB bbcode test

Så snyggt jobb du gör! Blir glad av att se fina plåtjobb. Tackar även för besöket häromsistens, alltid kul att hälsa på i andras garage.

Trevligt att du tittade ner, och bilderna var intressant att se ICQ/ab

211

Rev bort alla delar på plattan och började skrapa bort all massa, insidan är helt klar och ca 30% av utsidan
fick jag bort innan det började bli för ruggigt ute. Det var så här jag inte skulle göra, tänkte bara laga
rosten först, men nu blir det hel blästring blanksvart med tre svängar klarlack. Lika bra att göra det
riktigt när man ändå är i farten.
PunBB bbcode test

212

Passa på att ta bort domkraftsfästerna

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

213 Senaste redigerad av Fidde (2012-03-26 19:48:54)

Nicklas skrev:

Passa på att ta bort domkraftsfästerna

Dom ska bort, fästet ser annorlunda ut på en cab, då sitter dom i förstärkningen som
löper under kanalen. "Bilden är från The Samba"
PunBB bbcode test

214

Härligt Fidde!

"Daddy Cool"

215

goopher skrev:

Härligt Fidde!

Tack goop ICQ/ab

216 Senaste redigerad av Fidde (2012-03-29 17:42:43)

Tog tag i höger förstärkning, Det blev en ny nedre kant på denna också.

PunBB bbcode test
Det var lika dålig passform på den här sidan, men tillslut satt den. Plåtarna slutar i en böj ner på
kanalerna. Det är bara fragment kvar av dom, tog några bilder på en av Woffes cabbar så
man har något att gå efter. Här ser man hur slut det är.
PunBB bbcode test
I konstruktionen sitter det en triangel liknande plåt med en rundad sida. Det här var det som var
kvar av den.
PunBB bbcode test
En ny tillverkades.
PunBB bbcode test
En av fyra klar.
PunBB bbcode test
Från utsidan.
PunBB bbcode test

217

fortsatt fantastiskt jobb fidde! bara applåderar!  ICQ/ae

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

218

Det är ju artisteri!  ICQ/ag

Mot Hessisch 2017!

219

De va fan vilket tempo vissa har!? Var får ni all tid ifrån?
Mycket bra jobbat!!!

220

Kommer ner med nästa projekt så får du svänga ihop det över nån helg......;)

221 Senaste redigerad av Nicklas (2012-03-29 20:25:01)

Innerplåten ska gå ända ner till golvet

Post's attachments

4137662[1].jpg, 49.53 kb, 640 x 480
4137662[1].jpg 49.53 kb, 214 downloads since 2012-03-29 

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

222

Grymt fina jobb du gör Fidde! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

223

Nicklas skrev:

Innerplåten ska gå ända ner till golvet

Där ser man! får tacka för bilden ICQ/ab blir några timmar till per sida ser jag!

224

Lite dålig puts på plåtbitarna tycker jag nog!
Jag är inte imponerad...
Polera plåten med autosol innan du tar bilderna så kanske jag blir impad   ICQ/ag

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

225

Macke skrev:

Lite dålig puts på plåtbitarna tycker jag nog!
Jag är inte imponerad...
Polera plåten med autosol innan du tar bilderna så kanske jag blir impad   ICQ/ag

Okej plåt chefen! ICQ/ad