1 Senaste redigerad av alpinebubblan (2012-03-25 15:40:14)

Vad har ni för favorit märke?
Gärna motivation varför just det märket ICQ/ad

Jag själv har testat på lite olika märken men jag har inte fastnat för något än, Köpte mig en Alpine Type-R basar och verkade va något att ha så jag inhandlade en till, fick en cd av kompisen och Alpine kommer bli huvudmärket i bubblan.

Varför just Alpine?
Vill testa på något nytt märke, som kostar lite mer, som har högre kvalité och jag vill inte ha samma märke som alla ungdomar, många ungdomar sitter och spelar med MDS.

Dock kan jag inte uttala mig så mycket om Alpine, men många talar gott om dom.

Vad är ditt favoritmärke?

2

Dls. Grymma högtalare. Behövs inte säga så mycke mer.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

Dls är också min favorit när det gäller finljud, annars så hade jag WMD (Woofers of Mass Destruction) förrut och det va högtalare man
kunde piska sketen ur  ICQ/ag , byggda av paul pierce audio i seattle.
Alpine har jag nu som huvudenhet (endast mp3 och radio)
Sundown audio (USA) är ett extremt kraftfullt och bra slutsteg med mycket inställningsmöjligheter.

4

http://i41.tinypic.com/11qtllg.png

Kan inget om högtalare, men så här ser min favorit-bilstereo ut!!  ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

5

leguanen skrev:

Dls. Grymma högtalare. Behövs inte säga så mycke mer.

x2!!!!

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

6

En Alpine-stereo är aldrig fel ICQ/ag

Jag hade en Alpine 7983 en gång(den som bl a satt/sitter i volvo c70). Den var jag helnöjd med. Får nog bli en Alpine nästa gång.

MTX vet jag hade fina högtalare som lät riktigt bra.

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

7

DD D.V.S Digital Designs ... finns inga högtalare idag som kickar dom! & deras steg är Brutala! ....

När jag tävlade med DD runt 00-05 vann vi allt & idag sitter det DD i nästan alla Högspelande bilar! för ett par år sedan har dom nu
börjat satsa på välljud & deras Pro 6.5" + deras top diskant rockar så in i bomben! vi frekvens mätte DD system mot en av Rainbow dyraste kitt
& DD spelade exakt lika bra! & då var Rainbow mer en dubbelt så dyra!

I min buss kommer det förmodligen sitta DD´s 6x9 mest för 6x9 är underskattade & i en campingbuss är utrymmet inte det största! .. men planerna kan ändras
vill kunna spela högt & bra! det är mitt motto.. & jag har inte en testat deras Typ PA Kit för bilbruk!.. Högverkningsgrad & Xmax! så vi får väl se!

Men vill man ha bra prylar så är det ett alternativ, idag finns det DD produkter för alla plånböcker, så man behöver inte ha deras värsting bas för 50lax +

Testa & Ni kommer väl aldrig förmodligen vilja byta till något annat! om ni köper likvärdigt.. det har iaf. inte jag gjort & jag har testat en hel del system sedan jag började tävla -95
nu tävlar man inte längre, men förkärleken till ljud i bil består! & jag hoppas bussen blir grym när jag äntligen lagat alla fu**ing rost & kan börja koncentrera mej på inredning & ljud

Nu har MDS tagit in DD i sitt sortiment så nu kan man ju köpa prylarna lite överallt! vilket är skitbra plus att man behöver inte oftast vänta några månader för att få dessa guldklimpar

så tycker jag! ..

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

8

För en enkel musikdiggare som jag faller alltsomoftast Pioneer mig i smaken. Nu kanske det inte är ett erkänt audiofilmärke, men mitt främsta argument är mest funktion för pengarna. Oftast när jag letat efter något specifikt, som kanske tre lågnivåutgångar, eller en extra grund högtalare, har Pioneer varit billigast. Mina stereos är dock ett veritabelt sammelsurium av märken, tänkte jag skulle redovisa detta i en separat tråd någon gång, men har liksom aldrig kommit mig för. Får se om jag får något ryck framöver. Det är kanske mer funktion före kvalité, man stöter på speciella utmaningar i en canmpingbuss, strömförbrukning, högtalarplaceringar och manöverbarhet. Jag började med stereobyggen för att det var kul, ett projekt i projektet kan man säga. Den senaste galna idén är att installera ett helt separat ljudsystem för camping, men det är långt ner på prioriteringslistan.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

9

Många underskattar gas har jag märkt. Dock har evilaudio på garaget visat att dom spela på bra, tror det var alpha serien. Den serien är ju den serien som är rätt billig men man kan få det att spela bra ändå.
Alltså en serie som inte är bäst.