Fanns tydligen inte med här...
Orkar inte lägga in allt om den men den inköptes i maj 2009 efter att första ägaren tagit den ibruk igen efter att den stått i varmgarage oanvänd sen 1979.
Här ännu med de gräsliga EU-skyltarna samma dag vi körde hem den. Fick nya plåtar i och med att förra ägaren hade avreggad den då han ställde in den i varmgaraget -79, samt att han inte hade varken intresse eller kännedom om att man kan få ursprungskyltar till den.
Första åtgärden var förstås att beställa rätt reggskyltar till den!
Den ser betydligt bättre ut på bilderna än den var i verkligheten. Förra ägarn hade lackat om hela bilen själv i Perlgrau men aaaaldeeelees för tunnt! Den var så matt i lacken att man kunde tro att den var dåligt primad!! Eftersom man jobbar för en av de större sandpapperstillverkarna har man tillgång till bra slipmedel och polermedel så jag beslöt att försöka slipa ner den lätt samt polera upp den första sommarn. Gick sådär. Blev väldigt tunnt på ställen men det fick duga för den sommarn..
Blev sen å stå i augusti då bakre bromslangarna sprack. Främre hade blivit bytta inför vårens besiktning..
Hann inte ta in den i varmgarage förrän i januari 2010 för att fixa bromsar å lite annat smått å gott..
Vänster framskärm hade fått sen nån törn på 70-talet... Tänkte att jag även åtgärdar den på samma gång..
Sen "skulle jag bara kolla och shimsa axialspelet" på original motorn..
Skippade det efter att ha konstaterat att den måste arborras å byta alla ramlager etc.. Skulle ju köra till sommarn!
Hebster -52
Geländewagen Typ-51 -66
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36