Fick lite puts på listerna! Före/efter

Kåpor till blinkersspaken nedslipade, ska vidare på lack.

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Splitbuss 1967
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fick lite puts på listerna! Före/efter

Kåpor till blinkersspaken nedslipade, ska vidare på lack.

Ser otroligt bra ut!! Du ser ut att ha allt i ditt garage. För du lackar själv va?
Lycka till!!!
I väntan på lastrumsdörrar, gummilister osv så började jag gräva i elen på bussen idag. Är verkligen ingen fena på el, kabeldragning osv men det verkar gå rätt bra iallafall
Har lokaliserat de flesta kablar tack vare elschemat som finns på thesamba.. Saknar något relä och delar av kablaget skulle behöva bytas ut. Finns det att få tag i kablar i alla färger?
Sen har jag en fundering på den här lampswitchen, hur ska den fästas?

Och sedan vita däcksidor 
Kablar köper du på elfa.se tror jag det heter, de har allt och riktigt bra grejor.
Switchen skruvas i underkant av instr.brädan.
Där ska finnas ett bleck med gängat hål på switchen.
Fint jobbat!
Tips! Någon säljer en komplett kabelhärva på tradera!
Den snubben kommer till Sverige om 3 veckor...
Har fått hem lite mer delar, bla ett stort paket med gummilister! Dessvärre saknades någon list för mig och flera för Brent. Trisst!
Tändningslås med nycklar som matchar dörrlåsen, nos tanklock och säkringshållare m.m. från NOS-mannen. SA kit från andersson (nu saknas BARA bakvagnen) m.m. Jag fortsätter att dola på med elen och det går åt rätt håll! Saknar några småprylar som snart borde komma hem från staterna. Har gnussat rent förarstolen också. Den vart riktigt fin!

Blir kanon det där! 
Snyggt !
Köpt soppa åxå ser jag
( VP fatet i bakgrunden.. )
Heldag i the slambox
Har polerat upp rutor (som såg ut som skit innan). Jag monterade sidorutorna och det gick smärtfritt! Får se hur jag gör med framrutorna, ena är ganska mjölkig i nederkant. Ev låter jag någon glasmästare göra nya. Skön feeling med lite glas på plats 
Innan med solfilm:
Polera:
Gummilister på:

Ja du ser Anton det var ju inte så krångligt.
Snygg jobbat, dude!
Lurar på framrutorna. Var i kontakt med lokala glasmästaren via telefon och de kunde inte fixa fram nya framrutor?! Varken malla av eller beställa. Det låter väl konstigt? Rutorna är väl helt plana laminat?
Plockade lös bromstrummor och spindlar idag. Jag och Brent ska köra flippa-spindel race i helgen.
Glasmästaren jag var hos här i stan när jag fick gjort mina rutor ville ha mallar, så det fick han
1000:- ville han ha för 14 rutor.
Då måste dom snacka skit här uppe
Får dra dit med rutorna istället
Den bussen blir kanon!
Då måste dom snacka skit här uppe
Får dra dit med rutorna istället
Ja, gör det, för just framrutorna blev för små första gången.
Han litade inte på att mallarna var exakt så han gjorde de lite mindre...:/
Men sen blev det bra 

Ett steg i rätt riktning!
I am NOT impressed...

Sådär, äntligen lite tid i garaget! Projekt droppa spindlar går framåt i boxen. Jag har slipat ner spindlarna, bankat ut bussningar (jag hoppas att jag hittar nya hos någon industrishop), fått hem nya ledbultar, lager m.m. Ena spindelleden var kruttorr och dålig så den ersätts. Till veckan ska mina och Brent's spindlar blästras sen får de en omgång hos pulverlacken.
Monterar lite gummidetaljer eftersom, vad limmar ni dessa med? Kontaktlim?

Fått en sändning idag?
Japp! Du bör ha kosing på ditt konto senast imorgon
Sådär, äntligen lite tid i garaget! Projekt droppa spindlar går framåt i boxen. Jag har slipat ner spindlarna, bankat ut bussningar (jag hoppas att jag hittar nya hos någon industrishop), fått hem nya ledbultar, lager m.m. Ena spindelleden var kruttorr och dålig så den ersätts. Till veckan ska mina och Brent's spindlar blästras sen får de en omgång hos pulverlacken.
Monterar lite gummidetaljer eftersom, vad limmar ni dessa med? Kontaktlim?
Ja

Kostade på mig nya rutor 
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Splitbuss 1967
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.