Eftersom jag "bara" ska ha fart på tre bilar i sommar så tänkte jag att nått mer skadar ju inte att ha på gång
.
Det hela har legat i bakhuvudet ett par år nu, jag har länge velat pröva att lacka flake.
Så jag tog mig själv i kragen och köpte en burk med flake.
Sen har jag byggt en egen spruta för att torr spruta flake istället för att lägga det i klarlacken för då får man ju måla i hjäl sig med klarlack.

Så ser en hemma gjord flake buster ut. byggd av en flake burk och underredsspruta.
Så till lack projektet. ett par bowling käglor som jag tänkte man kan använda som pris för bästa lack eller liknande på våran vw marknad i september sen. Om dom andra i styrelsen går med på det vill säga.

Slipar av dom med en duk.
Sen är jag lite kluven för det här med bas färg. Vissa säger att man måste ha samma flake som färg på basen för att det ska se bra ut. Och vissa säger att man ska ha svart för att det blir mer lyster när det inte finns nått som "tar" från flakens färg. Om ni förstår vad jag menar.

Så nu står dom så här, jag behöver en tryck regulator så det inte ska bli flake i hela lokalen. Men den var slut både i anninge och i uppsala på jula. så hoppas dom får hem snart.
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Jag hittade prickar på kroppen och i garaget i veckor efter att jag la flaken.