Här kommer en bild på nya fyndet. Lite polering o justering av tassar...sen så !

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Tillbehör » Allmänna takräckstråden
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här kommer en bild på nya fyndet. Lite polering o justering av tassar...sen så !

Sportigt värre! 
Et s.k. US-räcke från en -65:a Opel Rekord Caravan
Mitt takräcke är av märket Telge. Men aldrig sett någon annan som har ett sånt räcke på sin bil.
Är detta räcke för någon annan bil? passar riktigt bra på bubblan.
Har dock inga bilder på de nu. Ska renovera de när bilen är klar
Men du tänker montera det Thomas ? Det bultas ju genom taket med ca 350 hål... men snyggt är det !
Jag har åxå ett sånt räcke från taket jag kapade loss för det insomnade projektet Razorback om du kommer ihåg det..
Det satt på en än äldre Caravan , typ ´58 eller så..
De 6 hålen till fötterna, ja...men de där listerna tänkte jag sätta med dubbelhäftande eller liknande. Vet ej. Ska se om man genom Opelklubben kan få tag i nån monteringsinstruktion med borranvisning.
Har du kvar det taket?
Nä, inte taket, bara räcket och listerna.
De 6 hålen till fötterna, ja...men de där listerna tänkte jag sätta med dubbelhäftande eller liknande. Vet ej. Ska se om man genom Opelklubben kan få tag i nån monteringsinstruktion med borranvisning.
Har du kvar det taket?
Det kanske kan fungera att sätta fast magnet i listerna typen som sitter i kylskåpslister med dubbellhäftande monteringstape
så slipper du klabbet med tape på taket.
3M har bra dubbelhäftande tape som du lätt kör väck med gummipuck om det skulle behövas.
Magneter känns risky, eller? Kanske rent av blåser väck i högre hastigheter 
Ja, att lägga i ett Twingo-tak känns ju som "Been there - Done that", så nu får man hitta andra sätt att sticka ut.
Tape är nog säkrast. Sånt man sätter emblem med, dubbelhäftande svart svampgummi typ...
Jag har "rutelim".
Du kan köra i en miljon utan att det lossnar. 

Ett av mina. Snygg modell med plåtskivorna på sidan.
Ett av mina. Snygg modell med plåtskivorna på sidan.
Ja den var läcker Micke!!! 
Ingen fan av takräcken men lägger upp ett par bilder på mitt lite udda rörmokartakräcke.
Det längsgående röret som går från den bakre stöttan till själva takräcket är avtagbar, tyvärr saknas den ena.

Är väl säkert ett hemmabygge eller är det nån som sett nåt liknande?
du verkar ha pys på däcken 
Jag diggar din DH, Ufo!
Jag diggar din DH, Ufo!
Tack för det! Jo, den är fin, synd bara att den står undangömd på ett lager... 
Åhh.. Fan va läcker.
Kan man få ett takräcke från en volvo 145 att passa på en buss? Är det gjort för ett alldeles för platt tak för att orka över det vackra busstaket?
Är på jakt efter ett lite större takräcke med träribbor. Tittar på en bild nu och inser att de knappt bygger något alls, men det kanske går att svetsa om fästena? Blir väl annars att köpa nytt från classic vw, men då svider det till (8k)
Nej fan, det går. Om du har ett volvo 145 räcke så har jag andra tassar du ska använda. Jag har haft ett sånt på min buss innan, relativt enkel operation...tar en förmiddag.
åh, det var ju glädjande nyheter. Kan jag införskaffa mig ett gäng sådana tassar från dig isåfall? Det rör sig om 6 st.
Nej, du sätter bara 4 på det. De två i mitten kapar du loss. Det ser korkat ut annars. Jo, jag har väl till två räcken kvar.
100:-/tassen.
Skönt att du har koll
Jag hojtar till så snart jag har lagt vantarna på takräcket!
Hur ser dessa "tassarna" ut? kom över ett par ouppackade volvoräcken idag som jag tänkte modda på min bay.
Hur ser dessa "tassarna" ut? kom över ett par ouppackade volvoräcken idag som jag tänkte modda på min bay.
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Tillbehör » Allmänna takräckstråden
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.