På mors dag hände en väldigt märklig sak!
Var nere hos grannen och skulle köpa ägg körandes min -68 buss.
Hade glömt detta tidigare och stressade ner. Hade bjudet föräldrarna/svärföräldrarna över på middag och en äggsugen fru väntade på snabb leveras av tidigare utlovade ägg.
När jag stod och lastade i ägg kom då bonden ut och frågade om jag var intresserad av en buss till.
-Det är man alltid, svarade jag.
Vi gick in i ett garage och där står en -72a i Ok skick! WOW!
Det var hans fars buss och den hade stått still i 20 år.
Vi snackade lite och jag la ett bud...som accepterades av fadern som just ringde!
Nu fick jag bråttom att hämta cash! Betala och få kvitto och dra hem.
Att handla ägg ska ta 5 min men nu kom jag hem 40 minuter senare och alla (inkl. äggsugen fru) undrade fan F*N jag har varit. Hade inte fått med telefon. Skulle ju bara handla ägg!
-Det blev lite mer än ägg, fick jag fram.
Hämtade bussen veckan efter. Som tur var hade inget hjul låst sig i bromsen.
Planen med denna är först och främst att få den besiktad. Behöver givetvis full bromsrenovering och fullservice delux. Har även hittat ett rosthål under batteriet och lite under. Dock väldigt lite!
Det röda är inte original utan slarvigt lackat för länge sedan. Vi får se hur vi gör med detta!
Är en -72a en early bay? Den är ju en bastard av sen och tidig!
Enligt denna sida så är det så: http://forum.earlybay.com/
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

Ser ju fin ut och sen att den gröna originalfärgen är en favorit så hoppas jag att du får fram den så småningom.