Hur mycket jobb och vad exakt behövs att bygga om en 73:ans Bay automat till en manuell?
Nån som har gjort det? Är det värt att göra eller är det bättre att köpa en Buss med manuell låda?
Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bygga om automat Buss till manuell
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur mycket jobb och vad exakt behövs att bygga om en 73:ans Bay automat till en manuell?
Nån som har gjort det? Är det värt att göra eller är det bättre att köpa en Buss med manuell låda?
Ingen som vet?
Borde inte vara någon större hjärn kirurgi.. Det e väl kopplings pedalen och höljet med vajer som kan tänkas vara jobbigast+givetvis växelspak med länkage. Då en -73 a inte har avgasrening har jag svårt att tänka att där e något som inverkar. Sen blir det ju givetvis svänghjul och koppling. Och växellåda Så har man grejerna och lusten att skruva.. Varför inte..
Drivaxlarna är annorlunda och sedan får man inte glömma att byta askkopp.
Varför askopp slår man knogarna i den annars.. 
MickeW skrev:Drivaxlarna är annorlunda och sedan får man inte glömma att byta askkopp.
Varför askopp slår man knogarna i den annars..
Det blir svårt att hitta växellägena av en annan anledning! 
har man en vw med långt växel länkage får man leva med lite "röra runt i soppan" jag vart mycket förvånad över hur lite glapp jag har i min buss växlarna bara föll på plats utan ansträngming 
kolla med Kvist här på forumet han har gjort det på en -76
Vad jag tänkte på; är en automat och manuell KAROSS samma? Alltså finns det ett rör till kopplingsvajer och ett rör till växelförare på en automat kaross?
Om jag varit du hade jag behållit aut-lådan, eller bytt mot en 73:a buss manuell.
Tror det var riktigt ovanligt på de tidiga latebayarna.
Och dessutom svingött.
Har kört runt i Sydeuropa med min 79:a automat i totalt 1100-1200 mil och var helnöjd 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bygga om automat Buss till manuell
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.