1

Skicka lite info till Riksarkivet i Östersund..
Köpte pickupen av Jonas (Goopher) Med reg nr "Z 22018" i tron att det var rätt pickup till reg nr.
Men ack så man bedrog sig, fick hem papper i dag  Personbil Volksvagen typ 273 = 273     Cargo doors left, left hand drive
Alltså reg nr hörde till en Ambulance årgång 1957 Täckt 3 dörrar med chassinr 20-248190.
Och hur f-n gör jag nu för att få tag på papper??? Jag vet bara chassinr: 233122 (Jan -57)
Borde heta     261     Single Cab, tool compartment lid right, left hand drive
Några tips!!!!

Text på pickupen "ab Lundemo & Co"

Mvh Carlen

Post's attachments

IMAG2392.JPG, 148.93 kb, 480 x 640
IMAG2392.JPG 148.93 kb, 166 downloads since 2012-02-22 

2

Låter som den där Goopher är en skojjare Default/smile

Antar att du kollat med "säljaren" om han skickade med fel pappersbunt?

3

Fick aldrig me papper, skulle få senare!!!
Jonas glömde nog av mej med dessa papper Default/hmm  Default/hmm

4

Är det viktigt för dej med rätt papper, eller är pickis -57 papper allt du söker?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

25hpman skrev:

Är det viktigt för dej med rätt papper, eller är pickis -57 papper allt du söker?

Är det inte rätt med chassinummret stämmer, vw historiska klubben kanske kan få fram något???

Eller hur ska jag göra????

6

Kollat med damen på Landsarkivet i Härnösand?? Hon kan söka på Chassi nummer om bilen kommer från norra delen av sverige.
Iréne Nilsson +46104768058 (lånat från annan tråd så jag hoppas namn och nummer stämmer)
ICQ/ag

7

sarghin skrev:

Kollat med damen på Landsarkivet i Härnösand?? Hon kan söka på Chassi nummer om bilen kommer från norra delen av sverige.
Iréne Nilsson +46104768058 (lånat från annan tråd så jag hoppas namn och nummer stämmer)
ICQ/ag

De var de papperna jag fick i dag, från Landsarkivet Hörnösand, skrev i papperna med chassinr och fick andra papper som hörde till Z 22018, Alltså jag vet inte om denna pickup har gått i norra delen av Sverige?? Skick in nya papper kostar pengar igen, när jag trodde att regnr hörde till pickupen.

8

Ok.. du skrev i Östersund därför jag tipsade om Härnösand. Men har du alltså ringt och pratat med henne och kollat om HON kan söka efter chassinr eller har du bara skickat in papper?? Normalt sett så kan/vill (kan inte säger dom) inte söka på chassinr men som jag förstått det rätt så kan denna dam hjälpa dig att söka på det iaf om du ringer och frågar snällt. Chassinr måste ju iaf vara rätt på bilen eller??

9

sarghin skrev:

Ok.. du skrev i Östersund därför jag tipsade om Härnösand. Men har du alltså ringt och pratat med henne och kollat om HON kan söka efter chassinr eller har du bara skickat in papper?? Normalt sett så kan/vill (kan inte säger dom) inte söka på chassinr men som jag förstått det rätt så kan denna dam hjälpa dig att söka på det iaf om du ringer och frågar snällt. Chassinr måste ju iaf vara rätt på bilen eller??

Nä ja skrev fel Jag skrev på nätet o skickade via mail till Hörnösand och fick papper på en 57an Ambulans Z22018.

10

Kollar man inte i samma register?Om så är fallet så borde dom väl komma fram till samma resultat..

11

Nej det är tydligen bara registret i Härnösand som lagt upp så att man kan söka chassinummer. Det fick jag ta hjälp av Irene med då jag letade papper på barndooren. Den hade inga skyltar och jag höll nästan på att ge upp när hon kom på att hon skulle söka på lastbilar också. Då blev det träff... Tala om för henne att träffen inte matchar din bil och att hon kanske kan söka på chassinummer istället.

Alte Liebe rostet nicht!

12 Senaste redigerad av sarghin (2012-02-22 17:57:48)

Det är väl kanske snarare så att dom inte VILL söka på chassinr när detta är mer omständigt än att söka på Regnr. Ring och prata med damen i fråga så kanske hon kan söka på ditt chassi nr. När du skickar in chassinr OCH regnr via mail så söker dom förmodligen bara på regnr och konstaterar att chassinr inte stämmer! Hon är förmodligen inte själv som jobbar där heller så om nån av hennes "bekväma" kolleger har gjort sökningen så ger det kanske inte samma resultat!

Kan bara hålla med föregående..

Keyword RING!

13

sarghin skrev:

Det är väl kanske snarare så att dom inte VILL söka på chassinr när detta är mer omständigt än att söka på Regnr. Ring och prata med damen i fråga så kanske hon kan söka på ditt chassi nr. När du skickar in chassinr OCH regnr via mail så söker dom förmodligen bara på regnr och konstaterar att chassinr inte stämmer! Hon är förmodligen inte själv som jobbar där heller så om nån av hennes "bekväma" kolleger har gjort sökningen så ger det kanske inte samma resultat!

Keyword RING!

Om de vore lite jävlar i nama skulle Jonas (Goopher) fixa till de här eller hur!!! Default/hmm  Default/hmm

14

Carlen skrev:
sarghin skrev:

Keyword RING!

Om de vore lite jävlar i nama skulle Jonas (Goopher) fixa till de här eller hur!!! Default/hmm  Default/hmm

Han som skulle fixa fram pappren...

15

Förmodligen kollade hon i fel register.

Det finns ett register för personbilar och ett för lastbilar.

Om du ringer och bara anger chassinr och talar om att det är en lättlastbil, så kommer hon att hitta det.

Jag har varit med om samma sak.

16

Har du ringt Jonas och snackat med honom om det här??? Jonas är en av dom mest ärligaste och reko personer jag känner! Han skulle aldrig komma på tanken att blåsa någon på detta sätt!   Om det nu är något strul med detta, så har han garanterat inte vetat om det!  Inte direkt reko att hänga ut honom som en jävla skojjare!!

17

Demian skrev:

Om du ringer och bara anger chassinr och talar om att det är en lättlastbil, så kommer hon att hitta det.

Pickupen kanske inte har hört hemma i norrlanstrakten, kanske söderut, så himla tråkigt
att regnr inte stämde överens med pickupen, får tacka jonas för de!!!

18

Sänke skrev:

Har du ringt Jonas och snackat med honom om det här??? Jonas är en av dom mest ärligaste och reko personer jag känner! Han skulle aldrig komma på tanken att blåsa någon på detta sätt!   Om det nu är något strul med detta, så har han garanterat inte vetat om det!  Inte direkt reko att hänga ut honom som en jävla skojjare!!

X2

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

19

Carlen skrev:

Skicka lite info till Riksarkivet i Östersund..
Köpte pickupen av Jonas (Goopher) Med reg nr "Z 22018" i tron att det var rätt pickup till reg nr.
Men ack så man bedrog sig, fick hem papper i dag  Personbil Volksvagen typ 273 = 273     Cargo doors left, left hand drive
Alltså reg nr hörde till en Ambulance årgång 1957 Täckt 3 dörrar med chassinr 20-248190.
Och hur f-n gör jag nu för att få tag på papper??? Jag vet bara chassinr: 233122 (Jan -57)
Borde heta     261     Single Cab, tool compartment lid right, left hand drive
Några tips!!!!

Text på pickupen "ab Lundemo & Co"

Mvh Carlen

Det ser ut som om den främre kofångaren hör till en sjuktransportvagn, av kulören att döma. (Detta borde ha triggat åtminstone dig att fundera kring vagnens rätta identitet)?

#Har du letat efter äldre servicedekaler i förarhytten?? Dessa brukar avslöja registreringsnummer.
#Har du grävt i lådan under sittbänken??
#Har du grävt i utrymmet under flaket??

Om inte, GÖR DET!! Där är veritabla fyndställen på gamla vagnar!! ICQ/ae

Beträffande Denna flakvagns identitet, så gör du följande!

Be VWHK ta fram leveransbladet för flakvagn med chassinummer 20-233122. (Om du har tur, så kommer du att även få info om mottagande VW-återförsäljare, eller i bästa fall namnet på den köpande kunden samt dennes adress).
Då du erhållit denna information så ringer du Damen som omnämns i denna tråd, och ber henne kontrollera vilket regnummer som denna flakvagn erhöll då den registrerades för första gången i det län eller i den stad som VWHK-informationen gav vid handen.

Vem har sagt att det är enkelt med att söka identiteter??
De flesta bilarna från femtiotalet har ju haft ett flertal registreringsnummer under sin levnad, och kan i vissa fall vara skrotade "på papperet". Detta är numera inget större problem, dock erfordras en arbetsinsats från den sökande. Detta är ju också charmen med att hålla på med äldre vagnar, eller hur? ICQ/ad

Gör om och gör rätt! ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

20

finns nog en hel del som gärna skulle göra sig besväret att söka rätt på identiteten ,,om dom hade haft ditt fordon ICQ/ad
jag bla. sen att det kan bli lite fel på vägen.. e ju inte så att du blivit blåst på bilen.. den finns ju!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

21

Då kommer jag med en fråga som är i samma ämne;

jag har ett länsnummer på min morfars första bil/bubbla
och bilen har gått i södra delen av sverige , var ska jag vända mig till då ?

hade liksom varit kul om man kunde hitta den på en loge så där  ICQ/af  (om den inte är skrotad förstås..)

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

22

Carlen skrev:
Demian skrev:

Pickupen kanske inte har hört hemma i norrlanstrakten, kanske söderut, så himla tråkigt

Jag var med och hämtade den i Östersund, så den kommer helt klart från Norrland.

Ring Iréne i Härnösand och säg att det är en lätt lastbil, så får du rätt regnr.

23

Trodde det gick ut på att hitta papper till bilen men det verkar inte riktigt så. Om det är rätt skylt som sitter på kofångaren spelar ingen roll, den får du inte köra med iaf.
Känner inte Goopher och har aldrig träffat honom men jag betvivlar ju att han försökt "blåsa dig"!
Vilka papper är det HAN skulle ha fixat åt DIG?? Den enda anledningen till att du måste hitta original pappren är ju för att kunna "ansöka om ursprungskontroll" denna ansökan är personlig dvs att i och med att han sålde bilen till dig så är pappren värdelösa, då måste DU göra en ny ansökan iaf så jag förstår inte riktigt problemet.

Håller med Michaelth, lös problemet eller sälj och gå vidare.

24

kimboow skrev:

Då kommer jag med en fråga som är i samma ämne;

jag har ett länsnummer på min morfars första bil/bubbla
och bilen har gått i södra delen av sverige , var ska jag vända mig till då ?

hade liksom varit kul om man kunde hitta den på en loge så där  ICQ/af  (om den inte är skrotad förstås..)

Gå in på Lands/riks arkivet och sök reda på vart registret är för det län där bilen varit registrerad, ställ din fråga där!
Regnr söker dom på. Chassinr då blir det svårt i södra som jag förstått det.
Hur man sen ska hitta igen vart bilen kan ha tagit vägen med hjälp av den infon får du lösa själv!  ICQ/ad
Bara för att bilen är "skrotad" i pappren betyder inte att bilen inte finns kvar!

25

Demian skrev:
Carlen skrev:
Demian skrev:

Jag var med och hämtade den i Östersund, så den kommer helt klart från Norrland.

Ring Iréne i Härnösand och säg att det är en lätt lastbil, så får du rätt regnr.

Demian:

Med nio, 9(!) försök, så kvalar du in i kvällens "mesta uppdaterande när man ser felmeddelandet pokalen"

Du leder ICQ/ab

ICQ/ag

Carlen:

Hon kan söka på alla typer av fordon, så, om du bara säger vw och ch nummret, och sök på ALLA så hittar hon den innan du hinner säga hallonpannacotta!
Lycka till!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden