Saxar från min proj.tråd.
Veckan som gått har jag pysslat om topparna, portat som sagt, bytt styrningar på avgas och brotschat och honat som till rätt storlek.
Har hårdare fjädrar liggande men är osäker om jag ska montera dom eller inte, sliter ju bara i onödan på prylarna med hårdare om dom inte behövs....
Därför gjorde jag en liten undersökning....

Resultat:
Origfjäder:
Inspänningstryck (40mm) 14.9 kg
Skimsad 1mm 16.9 kg
Vid 10mm lyft 47.5 kg
Skimsad 1mm 51 kg
Trimfjäder:
Inspänningstryck (40mm) 37.4 kg
Skimsad 1mm 40.7 kg
Vid 10mm lyft 77.3 kg
Skimsad 1mm 81.3 kg
Trimfjädrarna är alltså betydligt hårdare, men frågan kvarstår om jag verkligen behöver dom.
En annan fråga är om man nu skimsar origfjädrarna, får man bara högre inspänningstryck eller håller dom hårdare hela vägen?
Input från er??
Behövs verkligen för orginalstängerna blir nog att flexa rättså bra annars
.
