Ta den med STADIGASTE drivlinan är mitt råd.
Vikten på maskinen är viktigare än effekten, det man oftast saknar är grepp och där avgör vikten mer än vridet/effekten.
Alla maskiner är så lågt växlade att man tar sig fram även med en klenare motor... säger inte att du skall ha en klen motor men välj den stadigaste maskinen.
Sen är kedjor inte så dumt att ha i skogen för just greppet (läge att tjata in det i affären om du köper nytt).
Har själv en Can-Am Traxter 03a (de hette Bombardier Traxter då) 500cc 27-28hk och det enda som stoppat den så här långt från att dra JÄTTE lass är fästet, så vikten är av vikt.
ÅF i V-ås berättade, när jag hade in min på rep, att en Outlanderägare dragit för tungt och slitit sönder hela diffhuset bak och det tog tid samt var dyrt!!
Håll dig borta från allt vad tjing-tjong heter, de fungerar säkert jättebra men bara ett tag.
Skall du köpa skogsvagn?
Välj en med stödben för kranen, underlättar speciellt vid avlastning (jag har det inte och ibland välter nästan vagnen)(ja ja fram med svetsen..... vet det
).
Vinsch är ju ett måste, jag har fästen så jag kan flytta den mellan fram och bak men de är väl ofta inbyggda i fram från början nu mer.
Se till att ha både trådad fjärr (enklare att sköta tex ett snöblad med) och en trådlös.
Den trådlösa är guldvärd när man vinschar "timmer" så man slipper springa fram och tillbaka när saxen släpper.
Svar föder frågor så PMa eller här!
Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.