201

Jo, jag vet...  ICQ/ad

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

202

jag funderar lite granna på en sak.... bilder är det nått du tar ? ICQ/ab

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

203 Senaste redigerad av Stefan F (2013-03-09 10:45:36)

Bilder är överskattat...  ICQ/af

Har ju inte direkt gjort så mycket med drivpaketet, har mest pysslat med...  annat  ICQ/ae

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

204 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-21 22:12:28)

Det dyker upp så mysko paket ibland...  ICQ/ad  Men här är en bild iaf

https://rjtqyw.db.files.1drv.com/y4mK5nWTzkzvPqYLdeamxbjl-lJ91pPw2yFePPAI3uHjDPomax-zzt6vCD8tZ84iF67Du3JgAI5KLrWrfuc_tTWhbQ9Du2m2aZmondkpxSQ_GeNzPcK0TU627FTggJLczO6fV8ufmCeLRXFVgW3tMDC41dKFIlVT5aXo6-reltgcDVbiL8ds_q5Y9eHyy3Z47e1FcsQV8GcFEulcVvR8aszsg?width=800&height=600&cropmode=none

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

205

När får vi se resultatet då? :-P

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

206 Senaste redigerad av Stefan F (2013-05-03 22:08:54)

Tror det börjar närma sig...  ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

207 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-21 22:30:50)

Ok, det var några dagar (host, host...) sedan  jag uppdaterade tråden... Passade på att ändra rubriken också, eftersom det har blivit lite mer än bara motorbytet. Har bestämt mig för att slå in på German-Look stuket, så det blir lite mer ändringar än bara Typ4-snurran. Det som har tagit mest tid under våren är dock anpassningen av kuggstångsstyrningen, något som bjöd på på mer problem än vad jag hade förutsett.
Så för att ta det från början, så köpte jag en kuggstångsstyrning från en 1303S -75 för några år sedan. Den var lite halvkomplett, det som saknades var styrstagen, bälgen och rattaxeln. Däremot fick jag med mellanaxeln, som tur var. Så efter lite inköp såg det ut så här:
https://t5shhw.db.files.1drv.com/y4mTjartjozUPl1CLHSPl-uuLP64rKLodYmFtr_q2mctGD5Ogxd5kKyihQOR52FgXPWkN2W3iGOcxIvXszfc_E_vpTfwurFBAKu2_n7kaFliZ6zSg_MPFhnwMO_jxIFbylRqPLScHmaTvR8OWAfZUE1ZgGYxiD7WzUrCl31Ue7Ey_LHrOy5ANZXML4S-ibxWtyuAEsNOA-dcAkAUL3F1rYDhQ?width=800&height=600&cropmode=none

Innan jag plockade bort styrsnäckan o alla dess delar mätte jag upp avståndet mellan de yttre styrlederna. En gammal gardinstång och en Talmeter gav ett ungefärligt mått.

https://fd0rnw.db.files.1drv.com/y4mrXSB4pojChzG7mA_-ShdU0ySy1ag01VAKBHOmRC5Ay6LFn2kNqRZEeznq0SK4-EndyZAQ2F0Rgb_GrC1ZV3nvkqfA0jOitK5pzsk5VtU376LPc4uvmHYMzCXPIVmgh_aZ74YUlJo0MJwCjZawNH1u5lrwp9KTd9b1Fd9ZteRbWaHs6GLvy8EBNE1VtX8iGEaYZmwCZXF1gmVmP5os-6edQ?width=800&height=600&cropmode=none

Kommer förstås att göra en riktig framvagnsinställning när allt är klart, men det här borde räcka för att få en ungefärlig inställning.
För att få dit kuggstången på en pre-75 krävs att man kapar o höjer reservhjulsbaljan. Så det första momentet var att märka upp var man skulle kapa.
Synd att man inte hade en laser i klass med  Star Wars, då hade snittet varit gjort rätt snabbt ICQ/ab

https://t5vkvg.db.files.1drv.com/y4m6odUq2yJPsuQtfUZSpCeiKOlWoydqmeyQ_WL97-iHmGv1prgrysOSaUJfCES3AaXar22C9m4ZcC11cJtX8x3w2Fh0ilT-2uzFSMV5eOXv_w0y2V1emXc9ZgZEhxC6X0OnClGxeEldkfqNs1yR1if-9c4Gkql3bt2JFeeFOpXpK-ECsiVzr6m9V2KQuo4aXpr5cGGJkMmLoj0oxh14vK2jQ?width=800&height=600&cropmode=none

Nu visade det sig inte vara så enkelt som att bara kapa upp upp reservhjulsbaljan, det fanns nämligen en förstärknings- / förstyvningsplåt på baljans undersida. Den sträckte sig mellan vänster o höger innerskärm och var ordentligt svetsad på plats.

https://tjugeg.db.files.1drv.com/y4m_ua2A3OiY1mW-9yRjBUhpFZxN-Qfsd1DWowW-6EGe2m9hT4aEhF-4gH9ZeDk7xUxd2vbxMXUv5tYpvvE0jsFq6p311CgmWMmpRUVDGHRB5qyX9OoCRmmk_wdg9mirdhnlFhW4MnvJka_6KbXuE9FXHFvB0Bfj_a0FV3gLs56z7Sz2p9XKDQiQIFyaU6R1kZFIKJqK0QKTrpLnRv_FeBjdw?width=800&height=600&cropmode=none

Nåja, efter lite kreativt arbete med vinkelslip och tigersåg så blev resultatet så här, och den bortkapade delen såg ut så här:

https://uzvkvg.db.files.1drv.com/y4mFfPY98BOnZl9ZEajpbrEkL6mapd9g_NzSQ8C2I7Ex6MqnHQEfCuM0-T0PI9tOaZ7wQAkgacYjBkBFDVXO9ZG-CvIreI3q9S5_T6g0X0af7JqXREiZ1kPOYO7MQQGk-pWCh46kJuEUEpiTUo4fMJwJO_7MGX0EXsdsbnevPw1fsETQ36-CuV2C4ei7p9oN-CfqD30iCxLl2VokRbC5mj69g?width=800&height=600&cropmode=none

och efter lite rengöring kunde ett antal punktsvetsar skönjas

https://ujvkvg.db.files.1drv.com/y4mziqpGGiJygwZTJKzN9h1T1mO50tAkBOndECC3ZaCUPt2dkn8uYHFmo0jHPOtqxMXPAWBCTd1v9zpbFoRMlHWjTpzMbA-NAPfmjrXDpjUamHI2wiCZ0DLiaKOgnvuHCRCFR0iOgbcbmzNX-UAI2deDCGoTsLmLyX1bvS8HbGfuYqje3vV09X6dvoKawYZIuuwwM4yQLL4tS4zrNosL1sx-Q?width=800&height=600&cropmode=none

Lite mer kreativt arbete med en punktsvetsfräs och baljan var befriad från förstyvningsplåten

https://spvkvg.db.files.1drv.com/y4mUtTFumbqORgBMkqJn6DZHGjxERTaxLhdiRfqlrCFliOdC-hVm8F09gHaLvSiyfzQVoTAycgbnhDgssZkXiMUBVvW0HhIHQHNdn-oo3nR6MgzLWw1FI3_Q7B0xm3DfbjrAEssjySeL8Sra1yPhB30cpH3I4rNXw_N-l8-t9piT6D3i0ChcPFhsiu654bX7K4I620-oq8iPdjJ66GZiaWklg?width=800&height=600&cropmode=none

Så nu såg det ut ungefär så här under huven:

https://tpvkvg.db.files.1drv.com/y4mptNF243BHN7rQYtgChqlDMSCj2f5TkYrKUEhaujEyl13HvzP3mf9WohjLZkMxQvs9sG27LwGcfRg1OplBRFlHOKCo1GMi1T3OMnRauPG-1S1M-fMGwyabB2I8tXYD_2I0kl9rR4BBrXSM-aMb3tAsRuRutx2TPq4ckDRaPV3k1u_QcBZey9EiU9zn9jqpNaEdPDEozsc2PEL_l_Dy4YMmg?width=800&height=600&cropmode=none

Så här ser ytorna ut där förstyvningsplåten satt fast, det är en ganska tjock plåt som är vikt runt kanten. Man kan ana att nissarna i Wolfsburg har förberett för kuggstången. Fast kanske ändå inte...

https://ujshhw.db.files.1drv.com/y4mq-n_CAIu7h1hjAcwLlSsjas9FgScLroBw41vX02X56n3xAJ3cwI-2DSzDHez0Exzrz7zr7iQTTlCk9mdZdpP8_9q76rhTB-7drWL3-fnaI9TZYqQnSRuUJ4o_5e7APF8S373w6dAY8lJdO5-DkBfgiR6b5j-wxzfqOEMCXHk3FyMzCVSUI0a3r87tTw7ct6ESxQInor3hMijHnZ_8FV0Fg?width=800&height=600&cropmode=none
Jag valde att göra egna, förstärkta, fästen av 4 mm plattjärn med fastsvetsade M10 muttrar på insidan

https://s5tqyw.db.files.1drv.com/y4m36uihbXu4A7FKigGHGqO_oO__XvuVzNdEP3U-tVj4RyVXokL6bexUYqIiBudFPuv1TGHpJOgtVKivfrLJmhEA1ZLIba5yYzHgeXsUeh2NkNZd39KezvslZkx8HIfiEKq5HbedBcBBSc6EG_spNoCJNHqKTcOiFRmnmh4HUhZknbAgWqQjm1-_ItbhJXnorH7ioe4q1aVzHXNcVUcAW9q-g?width=800&height=600&cropmode=none

För att dessa skulle få plats fick jag ta upp tillräckligt stora hål i området där förstyvningsplåten tidigare hade suttit

https://uju1ta.db.files.1drv.com/y4mV7CqdHU9dnbWfHau3iih8xORyBiuBH7ZmHZMkqg1uM89yh5BbfpMtLNJwsroVwgwTJKrwR_1btGlaNAD4yIty3O3LRHklFyzFs-vceiQ4wuA2FR_M0Q3b63YfZg0Mii_6yGkv-f2xfa89-l6CUihl80qgvRTpi5IsAulc5SPnw_9WZ86Qqqa6LYD_xa_YgInchd34liPJqUPXL8CdXJ-NA?width=800&height=600&cropmode=none

Ett par bilder från utformningen av fästena:

https://sptqyw.db.files.1drv.com/y4mppgJJViR8Z7lhKbcA9FEBUlsBxwFpCjyKyH7Z0Y5JjmfZyPaJh2s_97LS-d24UVwBMKo0cxa5HjckEoZEqciZmt8lIfLW46Bpd9nLkOZbWybS9UER9UlWs7ZRq61ZJk_JvkJnTBNsJYeV3ycWnsA7tgTuBc-4haMaS2rYnGN0X7DKNroZLt1L0rz9qQI3rF0kEjnYGxNQsaGTjoe40Dw-A?width=800&height=600&cropmode=none

https://ez31tq.db.files.1drv.com/y4mxdfVHgGARXYbV59Xe5AV8J9iDpEOEpkfp8j9-Xa0tVN11wHAJAkqzd10AHE5Dk43PqUrVWmlmSQF02NIYxN0Rtsovx4Ce5oMc5W54amJKwvWMzi92zbiLCPFtdZP2SobFCGvBQQUeL2TrOf_77on14TwDvDL9BKkLS-q4wXFnRHliNThjaONTt4Rbky0T2pYwhdr860mTI-3lURo5rw2ww?width=800&height=600&cropmode=none

Väl på plats så såg det ut så här:

https://uzu1ta.db.files.1drv.com/y4mamqvpfkatHr9nq1V0dXjjhe0nc5y9x5dL9aBnvtQ7lx7-aNd9kzD9fq_Z9td8iLKLIO9-p4pZCBT9omAOTlv0rF-BtkvwKTc95zoR_NzNmslW1FDo78lXUoTtJkOeWeIRUS83EeBpWR4aLZ3D9KJmsHOml7pEqqEZdtZj_fRFw3Z-wHmbJGYYQDwdfPFT1M7vo3PKQe__N072ZUPetpwkw?width=800&height=600&cropmode=none

Ett problem var att få den att gå fritt från ramtunneln, så jag fick flytta upp den en smula:

https://spu1ta.db.files.1drv.com/y4mSIwRh46xRRUeCA9ELbvHlt30HqM4jc-HUXaKcoj4rPqBr86XpXzuiv7wJuVsSVYi96zAyNlkIjRJCDjyFLMvL19MV66FOAgPTzlgQ-XujIKHIru3bp3c_WMI9VaOzRFc3SKpEAAtRjiO94UlOJKN7o0clLf9dcRXWFSmLejBZKj5eegu3eDAjKoD2l5MltjJHnIXzzGg3ht4gSt8OqQVnA?width=800&height=600&cropmode=none

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

208 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-21 22:15:23)

Fick lite mått från en annan 1303-ägare som gjort samma operation som jag...

https://s5saqa.db.files.1drv.com/y4mLn6Xx4DVGBFQVdjUNZLd0a8VDok7e0AK08bwYi6S4RDTBq27NcEmdoF0l-bm6K_H7C3IRjYlb_7faDO38-iWT7AJqtehcv6zK-CUCjVpRjD6lcKSkK03ZFBBKX0AXZ-qMDwD5Yus0GAM8Kl7yZ4_0vqK1PhbPiseobaje3_UJjThkyBJujqNi9LXMj_buqVI61smjwmzA4EmN6LcKGz-0g?width=800&height=600&cropmode=none

Måtten var till stor hjälp... För att få den att gå fritt från ramtunneln fick jag skjuta den den framåt/uppåt. Det slutade med att den hamnade ung. 30 mm  framför de nedre bärarmarna. Bra eller dåligt återstår att se, men det var iaf minsta möjliga avstånd för att få den att gå fritt från ramtunneln.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

209

Är det inte så att ramtunneln har en försänkning för att styrväxeln ska gå fritt? Iofs så ska du väl sänka bilen så det kanske inte har så stor betydelse att du har flyttat upp den lite:)

210

Det viktiga är om geometrin blir rätt där den sitter och den ändras inte om man sänker.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

211

Det har du rätt i, styrstagen ska ju ha samma vinkel som länkarmarna. Iofs är det långa styrstag så en liten förändring kanske inte märks.

212 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 18:59:36)

Jo, det finns en nersänkning på tunneln. Fast den är inte tillräckligt djup. Jag har placerat k-stången så nära det går, utan att bälgen nöter mot tunneln. Tyvärr vet jag inte riktigt hur det ser ut på en -75, men det är ju flera andra som har gjort den här operationen med lyckat resultat. Att börja kapa i tunneln kändes inte som ett alternativ...

Edit: (7 år senare...  ICQ/ag )

Jo, -75 hade ett mycket djupare urtag i tunneln för kuggstången:

https://tpugeg.db.files.1drv.com/y4mmZwq5OYA1PAQlpkePKiqHcYFZa9DnqGhct88QC4-DKWBSMNHmtSZM1jQHcNvPHQOuVjAkfPZPAhz13hWiYVp6cWX3LUXDKGmjudE4Guj7AS3jCCQXMrBtaaPYzB35dtBwKLlX8TeSNaFNsxxAgMmpOUZS7RWj3SldFFggvPfIjfQPnf5K_J91t5Sl_ALT9mBRHHwcU0WpqFVstn1VEaXiw?width=800&height=600&cropmode=none

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

213

Jag pratade med en rallyförare jag(vi) känner uppe i Pålsboda om din transformering.
Han hade nämligen gjort samma sak - "det är ju bara att kapa ur djupare i ramtunneln" sade han.
Och så är det tydligen på 75:orna, sedan skulle det visst passa med t o m förberedda men oborrade fästen ?

Men jag har ju aldrig hållt på med dessa bilar - bara vad han berättade ;-)

214 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-21 22:33:17)

Bara o bara...  ICQ/ad   Möjligen om man har delat på platta o kaross eller kapat bort hela baljan. Det är inte så gott om plats för en sådan operation... Har försökt hitta bilder på 75:ans platta men har inte lyckats. Tittade i den reservdelskatalog (VW-original) som jag har, men inte heller den avslöjade några skillnader. Men plattan kanske inte fanns som reservdel? Jag vet inte om man kan kalla fästena för förberedda, det är ju en ganska kraftig förstärkningsplåt som snäckan resp. hjälpstyrarmen sitter på. Det fanns iaf inga självklara ställen att borra på, och jag skulle inte vilja åka omkring med k-stången enbart fastskruvad i den plåten... Innerskärmen är f.ö. dubbel med insvetsade hylsor för snäckan och hjälpstyrarmen.

Högersidan, det var en del urtag i förstärkningen men inget som passade mot kuggstångens fästen

https://ujshhw.db.files.1drv.com/y4mq-n_CAIu7h1hjAcwLlSsjas9FgScLroBw41vX02X56n3xAJ3cwI-2DSzDHez0Exzrz7zr7iQTTlCk9mdZdpP8_9q76rhTB-7drWL3-fnaI9TZYqQnSRuUJ4o_5e7APF8S373w6dAY8lJdO5-DkBfgiR6b5j-wxzfqOEMCXHk3FyMzCVSUI0a3r87tTw7ct6ESxQInor3hMijHnZ_8FV0Fg?width=800&height=600&cropmode=none

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

215

Skulle vara intressant med ett garagebesök hos den skygge herr St---org...?

216

Kunde ju ha passat på att kolla på Erics 75'a som han hade till salu.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

217

Det hade jag ju kunnat gjort om jag hade vetat om det...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

218

Ja det här var ju helt klart mer jobb än vad man vågade tro innan. Men det är kul att se att lyckades ICQ/ab

Fat chick fanatic

219 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-21 22:34:25)

Mellanaxlarna är också helt olika, däremot är det samma delning på splines'en

https://tjshhw.db.files.1drv.com/y4m4_-ujnpDKzwSJPr6pjocsqIgvsuEKwIEdoDd4W9OAouLFx0J6RcDOOeGkAP_R3YkniDQHSonK2vYAQ35biSyRzcn0Pq24mPcluMDPPvRkIdyiCX_YuiDLd6Tu-59YchD8gYHMyVKPAAtftH22ieedMQuJiIyToeBFABKudM_hgJrFmASd3dGFXj42_EVAdGLJz1jDynrMsIsHEPdf5NLVQ?width=800&height=600&cropmode=none

Bälgen ska förresten inte sitta där på den långa, det är bara originalet som ska ha en i varje ände.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

220

Ska förresten passa på och tacka "Germanbug" här på forumet  för alla tips o trix, fotografier, måttagning och allmänt idébollande. Det har varit (och är ICQ/ae ) synnerligen uppskattat! Hoppas du står ut ett tag till, haha...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

221

Man tackar och bugar för det!! ICQ/ab Det är ingen fara... Vi måste ju stå på oss med våra G-lookers  ICQ/af (med den minioritet som vi är... iaf här på "Bussville"   ICQ/ae

Stefan F skrev:

Ska förresten passa på och tacka "Germanbug" här på forumet  för alla tips o trix, fotografier, måttagning och allmänt idébollande. Det har varit (och är ICQ/ae ) synnerligen uppskattat! Hoppas du står ut ett tag till, haha...

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

222

Em liten undran från mig.Vad blir så mycket bättre med dem operationen / styrningen

223

En (i mitt fall) betydligt exaktare styrning i stället för den där 40-åriga, slitna, styrsnäckan. Nu har jag ju inte kört med den, men det sägs att styrningen även går betydligt lättare.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

224

Stefan F skrev:

En (i mitt fall) betydligt exaktare styrning i stället för den där 40-åriga, slitna, styrsnäckan. Nu har jag ju inte kört med den, men det sägs att styrningen även går betydligt lättare.

Ok förstår ja du ska ju ha lite pulver min blir en glidare så jag behåller det gamla

225 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 06:13:26)

Ska man bygga en G-looker ska man ju ha skapliga fälgar/däck. Något som inte alltid går så där jättebra ihop med originalfjäderbenen. Det var rätt tajt mellan både däck/fjädertallrik och undre spindelled/fälg (och ja, jag vet att man kan kapa det som sticker ut på spindelleden...). Men mina 5,5" SprintStar med ET 26 lämnar en knapp fingerbredd mellan däck o tallrik, så att få in de där 7,5" breda 17-tummarna med ET 35 som låg i garaget var ju bara att glömma. Så någon gång i mars kom ett paket med Bussgods innehållande två kortade fjäderben, signerade "Tatermeck Performance"  ICQ/ab

https://s5shhw.db.files.1drv.com/y4mN8owoaDkIE37dR6sL3UGGwN1SDO-M_DgYSkd7lc7TShz-R1NKwbfVg17jJ8O8YJw_e4naGHY_CelzN6m-nYh0_B8MFuy3P1hFS1zIKGvLJ4yQyu9jIgBqeetENz-z2oesy1CRAvK1UL_z955MHyNEJH_4qOgOYRYvcry_1ymejbS_1AwSrS9Hlu8wf-b2uaq-_2UeNyFfC2zBqpNHMehGg?width=800&height=600&cropmode=none

I stället för den undre fjädertallriken sitter det nu ett coilover-rör och fjädern passar precis runt röret. Dämparen är en Golf mk1 gastrycksdämpare, fjädrarna är 9" med 120 lbs fjädertryck. Coilover-rör o fjädrar finns på http://rallyshop.se/kategori/Coiloverror--Ovrigt . Fjädrar finns f.ö. i ett antal längder o hårdheter.

Lite färg i samma kulör som bilen passade ju bra, fast färgaffären ville inte blanda mindre än en (1!) liter "Mekanlack". Det gick väl åt sådär en ½ dl... Sedan var det bara att flytta över den övre plattan med styrlagret från originalbenen och skruva fast den. Brickan mellan topptallriken och lagerplattan fick också flytta med.

https://spsaqa.db.files.1drv.com/y4m73Ap7NsYJW3Dk0vcYjkmhsSpmnJo2GM4Ic-nzOU2EGCwc0uUs9ua5iq6fK3XiN24keeH5rEWZdc8izJcmP1uwPnEP5wqXcz4f64aMLAQMqkZQES0jRMCSnUpn-JhbYFued2QI3fMY3aRHJYz9PHnJsO8Oiy90ClM3xDgXkwNyV_JAPyaVzG6rZZVFdr-tVPRs8QHINTcPrEnUWyPDDpeWA?width=800&height=1067&cropmode=none

Jag stoppade också dit ett genomslagsstopp som skydd för dämparens övre packbox.

https://tpsaqa.db.files.1drv.com/y4mI3CAwpOxNsoVxdZDVgNFDMhX2caelagjwbDlHUE1P7kuaAwfFH_d4QldNPHsKTx9QdxbRAVSF0omsJUmMywp1hFUlULw_HltDANrcB8sTpB24kFtogyKCvG-jRPgXqhnjNVp5BIqYCQKHkJCbubUnf2aMsHmVW_5IY_rbp6lv54jnkiX9QzfnIRbdHk9N3_315znfOIUFVGL-zZHGXFeJg?width=800&height=600&cropmode=none

Limmade dem med ett sånt där tokstarkt montagelim  ICQ/ae

Gammalt o nytt bredvid varandra

https://tjtqyw.db.files.1drv.com/y4mrMFICkrqOjzl5aocAXLe7kGIx6CcCKR0TkV9bNchKALAxmzrqeASjXgodVGyrW-oHh5I7gBfC2jo1kIXFZgiWilmteAYX2Ay6VfV_CFWeh-W_1qn21VVq4N4tukrwq8LTxMLWFq3tumj94NFYBlAMgTI4rXT9AKPdu_ggrY9dAsbIXlM30-4tbDKiKP9u1GbSvgIG4Ev7rQeb1JxmXc_HQ?width=800&height=1067&cropmode=none

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville