Bra trådlyft!
Vad har då hänt sedan mars? Jo, jag har konstaterat att min modifierade hållare för oljekylaren förmodligen läcker, för det kommer ut olja på ställen där det absolut inte finns någon anledning till det. T.ex. på den v. sidan, på typ 4:ans motsvarighet till "glömplåtarna", där det enda som kan läcka är just oljekylaren. Sååå... efter att ha funderat en stund över möjliga alternativ (och där ingick INTE att plocka ur motorn igen..) blev det istället en beställning av en extern oljekylare med termostatstyrd fläkt. En leverans som jag fortfarande väntar på...

Logmech-rullen byttes mot ett mer konventionellt cross-bar länkage från tyska CSP. Intressant förpackning, ingen tvekan om att något skulle fattas här, inte

Laserskurna basplattor och Uniball-lagring av staget är inte helt fel, men så var ju prislappen därefter...
Har även passat på att bestycka om förgasarna en smula, http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=28015 så nu verkar den gå någorlunda hyggligt. Målet är dock fortfarande insprutning med MegaSquirt II.

Har haft lite problem med att det har droppat olja från stötstångstuberna ner på avgasrören, med påföljande rök- och luktutveckling. Dock bara på v. sida, varför jag bestämde mig för att kolla upp var det läckte. Det visade sig att tätningarna till 4:ans avgas (och 3:ans insug) på något sätt blivit klämda, och inte tätade ordentligt mot toppen. Den gröna lilla stumpen av tätningsringen som sticker ut ska förstås inte vara där...
Så just nu är läget att den står upphissad utan v. bakhjul, i väntan på en ny (extern) oljekylare. Dock påställd och målet är fortfarande en besiktning i år. Även om jag får inrikta mig på vinterträffarna, haha...
Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på
Garaget och min projekttråd är här på
Boxerville