Köpte en Red9design framvagn för ett antal år sedan för att montera på frugans -61 soltakare, bolt on enligt företaget.
Jag fick göra om vissa av fästena då dom inte lina upp med befintliga infästningar.
Montering av rattstången gick inte att göra enligt instruktionen utan det blev att kapa provmontera, kapa lite till osv och även en del slipande för att få rattstången på plats
Spindlarna var rostiga och hade dåliga gängor som jag fick fila till
Skulle lyfta över bromsarna som satt på gamla framvagnen (skivor 5/205) passade inte på spindeln...
Köpte nytt skivbromskit som passade på spindeln men gick inte att få på spindeln då skivan tog i staget för styrningen/kulleden
Fick kapa ett snitt i staget (för styrning/kulleden) och vinkla om dom för frigång för bromsskivan
Vid montering av bromsoket så tog bromsröret/slangen i övre bärarmen när fjädringen rörde sig.
Fick beställa specialslangar (broms) och tillverka en hållare för att slangen inte skulle ta i övre bärarmen
När framvagnen var på plats och fälg/däck satt på så satt fälgen, i mitt tycke, lite för lång ut
Åkte till Skullman Enterprise AB i Åkers Styckesbruk och smalande av våra Fivespoke till 4,5" och köpte 135 däck som krängdes på = ok look.
Det som var tänkt att ta en helg pågick i flera veckor och tyvärr så var firman inte speciellt hjälpsamma utan det enda jag fick till svar att om jag inte var nöjd så är det bara att skicka tillbaka framvagnen för dom hade minsann inte gjort några fel och dom hade levererat massor av framvagnar och alla kunder var nöjda...
Ja ja så kan det gå men nu sitter framvagnen på plats sen några år och funkar kanonfint, coilovers och kuggstångsstyrning mm gör under för väghållning/körupplevelsen