1

Har en 1600 motor med en ny förgasare Pictch 34-3 och elektronisk tändning. När jag monterat förgasaren och startade den och gick perfekt ,
stängde av den när den blivit varm och provade att starta den igen men då gick det inte gnista fanns men verkade som det inte kom fram
bränsle . Efter mycke försök plockade jag ner förgasare och blåste ren alla munstycke och återmonterade , provstartade den gick perfekt efter
runda på en halvtimma kom tillbaks och stannade , efter ett startförsök en timme senare samma problem igen. Har någon en ide.
Christer

2

Skräp i bränsletanken, skräp från tillverkningen (förgasaren) har du kollat att Tomgångsventilen fungerar både kall och varm soppapump, flottör?

3

Tanken är renjord vid renovering , slangfilter monterat innan bränslepump, förgasaren rengjord, tomgångsventil fungerar  , flottören fungerar.

4

Sitter bakelitblocket (isoleringsplattan) kvar under förgasaren?
Hörs det ett pysljud när du öppnar tanklocket direkt efter att motorn dött?
Är tändstiften blöta (svarta) eller helt torra när du skruvar ur dem under startproblemet?

5

Nu har jag öppnat bränslepumpen och rengjort den hittade lite skit som inte ska vara där, rengjorde förgasaren igen och provade.
Den startade direkt , jag lät den gå till den blev varm stängde av och provade igen den startade. Nu gör jag ett nytt försök imorgon.
Stiften har alltid varit torra, har inte kollat tanklocket, hoppas att fungerar nu. återkommer med resultat. Tack så länge för tipsen.