Hej,
Finns det någon i Europa som säljer CB:s 2280 cheater cam, eller måste man handla från Trump country?
/Micke W
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » CB 2280
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
Finns det någon i Europa som säljer CB:s 2280 cheater cam, eller måste man handla från Trump country?
/Micke W
VW heritage i UK säljer den om du vill betala dubbla priset.
Hoppsan, där ser man..
Då blir det att beställa från USA.
Är det någon speciell firma som rekommenderas?
Har sett den på aircoolednet med flera.
/Micke
Dubbelkolla frakterna från USA bara, de brukar vara så dyra så man förväntar sig att en liten gubbe med Indiana Jones-väska ska komma och knacka på dörren..
Med tull och moms brukar bli snudd på dubbla priset även fast man beställer därifrån..
Annars kanske du kan kolla med Bygdén om han kan ta med en kamaxel åt dig:
https://bygdenteknik.se/
Det var CB som tog fram den
Och dom slipar den i huset så lättast är handla den hos CB
/// M
CB har ändå ganska humana fraktpriserr om man jämför med andra USA-baserade företag. Men dyrt är det!
Tackar för tips.
Ska kolla med Bygdén innan jag beställer från USA.
Hittade kamaxeln hos Dahlhems med knappt tre veckors leveranstid.
Bug-world.de har den för omgående leverans om någon undrar.
/Micke W
Är det någon av er som jämfört Engle W 110 mot CB 2280? De har nästan lika värden så de borde fungera likvärdigt.
Jag vet inte vad jag ska välja. Men det är pris skillnad. Mvh Ove
Jag skulle säga att det är rätt stor skillnad, 230 respektive 247 duration är mycket.
dom värden jag har hittat cb2280 274 och W110 276 med samma lyfthöjd.
dom värden jag har hittat cb2280 274 och W110 276 med samma lyfthöjd.
Om du läser kam kortet så kommer du se skillnaden till börja med är W kammar 108 i lobvinkel 2280 är 112 i lob vinkel
Sen är det med överlapp är det mycket stor skillnad ( hur mer överlapp mindre cylinder tryck mindre körbarhet )
2280 kamen mot en wbx 112 hk kam skiller 1 grad ( hur man vet det en test i kam doktorn
Det går inte vara titta på graderna på totalen ( man måste jämföra kamkort hur överlapet är och hur avgas profilen ser ut i grader
Sen om man tittar på hur kamlobens ramp ser ut är den ena väldigt snabb den andra mycket rundare ( detta avgör hur stygg den är mot lyftarna
2280 togs fram av tidningen hot vws för bra körbarhet och ekonomi
Om man vill läsa om det projektet så ligger det på CBs hem sida under artiklar
Hur man byggde upp motorn sen körde den i bromsbänken med olika kam val Den kamen som kom av det blev 2280 kamaxelen
När man gjorde detta väntade man på den nya tidningen med spänning på vad det gav i bromsbänken
/// M
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » CB 2280
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.