https://vwcustomspeed.com/produkt/Repsa … 4-PICT-123
Här får du både nålventil och alla packningar du kan behöva. Antagligen är membranet till din accelerationspump torrt och dåligt efter många år. Som Micke påpekar behöver du kolla så att du inte har för högt bränsletryck.
Du bör också kontrollera vaccumdosan på din fördelare. Ta bort locket och sug i änden av vaccumröret/slangen. Då ska brytarna och den platta de sitter monterade på vrida sig i förhållande till fördelarhuset. Om de gör de, och om de blir kvar när du täpper till slangändan med tungspetsen så har du med största sannolikhet en hel vaccumdosa. Om de inte rör sig, eller om de vill vrida sig tillbaka när du slutar suga, så behöver du en ny vaccumdosa. Beroende på årsmodell kan det vara lite svårt att hitta nya.
Det är inte så stor skillnad på en 31 resp. 34 på en originalmotor i praktiken. Jag kör själv med en 31PICT på en 1600-motor, och märker i ärlighetens namn ingen nämnvärd skillnad jämfört med en 34PICT. Jag skulle nästan säga att bottenvridet till och med är en smula bättre med en 31. Om du har portade toppar och en något vassare kam skulle det nog märkas, men i så fall skulle andra (dubbla) förgasare nog bli aktuellt.
Just my 2 cents...