Jo..
Kåpor som fästs ovan cylindrarna.
Kan man använda kåpor från en 1200 34 hk på en 1300-1600 ?givetvis skiljer kåpor a vid insuget.. dvs enkelport/dubbelportsinsug
Hur svårt/möjligt är det att modifiera till dubbel.. ja jag vet "allt går"..
Frågar då jag har fler 1200 motorer i olika stadier av förfall och behöver plåtar till bla 1915 (14?) liksom någon 1600...
Fläktkåpan dvs den lilla runda... hur funkar en dylik till att kyla en något större maskin? Och vad kan man göra...
Sett skvader kåpor där man använt baksidan från en "doghouse" till en liten "30hk"..
Kommer använda dubbla 40mm webrar med ganska så låga berg insug...
Motorn blir inte någon för att jaga max effekt ,utan en körmaskin.. till mitt 356 bygge...
Tacksam för svar ... och gärna varför ...
Mvh michael
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
