En bilsamlande gubbe har förlorat mot myndigheterna i Florida och nu ska hans samling av VW pressas. Någon närstående postar på TheSamba, men sympatierna uteblir.....
2 2011-12-11 21:25:08 Senaste redigerad av FredRacer (2011-12-11 21:25:29)
tråkigt att klassiska bilar pressas men samtidigt lite roligt hur tråden blir ren pajkastning. Hoppas de flyttade runt så den moderna skiten gick i pressen och de klassiska bitarna blev kvar. 
Vad vare jag har missat?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
läste inte hela tråden, men det var en gubbe som av myndigheten fått föreläggande om att ta väck sin skrot som fokuserade på VW, på några bilder så var det några ovaler, massvis av splitbussar, pickuper och ännufler nyare VW. Undrar om det inte var typ 1000 VW eller mer???
Men gubben sålde tydligen inte till alla, utan han hade nån egen måttstock vilka som fick handla. Men det fanns annonser på thesamba om prylar... Förstod jag rätt så fick vissa som kände gubben gå in på självplock, annars så sålde han på marknader... men han var 82 bast... och hade väl inte ork att hinna med...
När väl hela skiten skulle till fraggen så tyckte de som inte fått plocka åt sig själva att gubben fick skylla sig själv... och nästan jublade att massor av fina bilar skulle möta sitt öde...
Och även om gubben var vrång mot vissa så är det ju synd att pressa räddningsbara VWs... tycker jag iallafall...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
He.He. Hvis det er gubben jeg tror det er så har jeg värt og sjekkad området.. Myyye biler, men klimaet gjör sitt med dem. De fleste var veldig dårlig og mye var plukket.
Gubben var dyyyr. Mins en sliten empi ratt til $380,- Min best man over there tok meg med og dom var bekjente så jeg fikk se hele lageret.
Var mye splitbussar ,men det som var interessant var en Binz, split westfalia so42?, t34or, lowlight ghias. Minnes dom sandblåste noen forgassere de skulle ha med på swap-meet. Så ikke ut.!!
Synd han forsvinner, men slik er det.
K.
man pressar bara inte en binz idag ! huuuuva !!!
http://www.tv2.no/underholdning/broom/n … 91072.html
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FIkKkLfI1ko" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
oj. 1800 fordon. Undrar hur många som kan vara körbara inom rimlig summa.
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Dom är väl pressade nu?