1

Om man bromsa 100hk 173nm på rullande landsväg.
Vad brukar ni räkna för effekt i motor ?
Vad stjäl en drivlina på 1303s ungefär?

2

Vwbug1973 skrev:

Om man bromsa 100hk 173nm på rullande landsväg.
Vad brukar ni räkna för effekt i motor ?
Vad stjäl en drivlina på 1303s ungefär?

Användes ingen ut rullning i bänken
Men kan inte bara säga vad tar bänken  ihop med lådan däck är en annan sak som skiljer
Därför kör man med ut rullning för att se vad som slukas av bänk lådan/ drivaxlar  o däck då ser man i % vad som går åt
Runt 9.5 -11.5 %
Bara för onödigt vetande  Ett osmörjat knutkors  cirka 25 hk(volvo) ett nytt 4 hk
Är löbro knutana dåligt med fett så kan man lätt tappa 10 hk
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Jag förstår, det är många faktorer som avgör.
Men 100hk på hjulen känns bilen riktigt pigg.
Drar och ökar mot slutet av hastighetsmätaren helt godkänt snabbt

4

Vwbug1973 skrev:

Om man bromsa 100hk 173nm på rullande landsväg.
Vad brukar ni räkna för effekt i motor ?
Vad stjäl en drivlina på 1303s ungefär?

Du skall vara nöjd 
Men hur stor är maskin   är det en 1600 så är det jätte bra men är 2332 skall man fundera vad som är fel
Är det överladdat liten maskin  så är det hyfsat  är det en stor maskin är det katastrof
Typ 1600 som är std (runt 55-58hk ) sen 0,5 bar bör man öka med 50-60 hk o det är rätt
PÅ en sådan där 1600 utmanings maskin runt 220-250 hjul hk med 1bar  med turbo Grund motorn runt 70-85 som sug ( i den bänken vi använder)
Bara man är nöjd själv så har man uppnått ett mål
///M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke