Hej allesammans. Jag har inte "försvunnit" bara varit upptagen på diverse håll. Men nu när motorn ska börja användas och jag har laborerat med inställningar så gott jag har förstånd till, så behöver jag er hjälp.
Det är en 1679 (slip-in) med en Engle w110 med dubbla weber 36or, 1,25-vippor, original "1600 fördelare" med vakuumsignal och ignitor, original bränslepump. Det har varit lite pyssel att få den att starta kall, men sedan jag löst en chokevajer så startar den så snällt så med choken dragen. Fördelaren tar sitt vakuum från alla fyra insugen. Bränslet är E5, dvs 98oktan.
Grundproblemet; motorn tycks ha en ganska rejäl flatspot på låga varv och har till och med stannat vid ett par tillfällen, men hoppar igång igen så fort nyckeln vrids om. För att utesluta "det enkla" har förgasarna skruvats isär totalt och gjorts rena i UL-tvätt. Därefter har förgasarna monterats ihop med nya servicesatser. Då noterades bestyckningen när förgasarna ändå var isär och halsring har jag glömt bort att dokumentera. I övrigt har de F11 emulsion, 160 luftkorrigering, 130 huvud och 50 i låg. Problemet kvarstår dock.
Närmast ligger att återigen göra en grundlig inställning av länkaget och tomgångsskruvarna samt ställa tändningen, men jag tror inte det kommer göra hela skillnaden. Så OM jag ska börja titta på munstycken vad skulle ni råda mig att börja med? Själv är jag inne på att gå upp ngt steg i lågfart och behålla resten, men det är inget mer än en gissning. Jag har en 009 som ligger, men inte testat med den då den varit "borta" tidigare, fast jag är mer inne på att det är en bränslefråga.
Tacksam för support i detta, så ska jag återkoppla med hur det går.