Del 2
På svänghjul kontra vev
Jag brukar använda ventilslips pasta blandat med olja på veven Ha på lite fett på svänghjulet där Oringen sitter så skadar man inte den kontakt ytan
Sen är det att vrida svänghjulet fram o tillbaka en stund Sen är det rengöring på båda ställena och kontrollera ytorna så dom är matta o fina
Nästa steg som jag gör är använda diamant slippasta o gnuggar på en stund till ( den kan man hoppa över )
Så var det bara att göra rent igen ännu noggrannare
Kontrollera att ytorna är matta i fina på båda ställena
När det är klart kan man sätta ihop vev/svänghjul o vara garanterad att det inte far loss även med 5stift o massa hk
Moment är ofta man missar för man inte har tid För det är tidskrävande o inte förstår hur viktigt det är
Det är en av anledningarna jag tar ur stiften i alla vevar ( hatar när man köper en vev med stiftena sitter där )
Nu var det sätta ihop o mäta axial läget igen så man kan para ihop schims
Som ni kanske förstår det är en massa timmar som går åt om man vill ha det 100% och skall man betala för det blir det mycket
pengar i arbetskostnad skulle tippa på man ligger runt 80 timmar nu
Skulle det vara en stor kubikare så ännu mer tid
/// Micke
Post's attachments
IMG_20211212_130832.jpg 532.73 kb, 120 downloads since 2021-12-12

IMG_20211212_131810.jpg 462.41 kb, 141 downloads since 2021-12-12

IMG_20211212_132747.jpg 492.95 kb, 130 downloads since 2021-12-12

IMG_20211212_132759.jpg 445.93 kb, 130 downloads since 2021-12-12
Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke