Tyvärr sitter motorns retur-sugfilter lite gömt bakom primärdrivningskåpan, Nisse tyckte när jag talade med honom att det kunde vara lämpligt att kolla den.
Dvs fick plocka bort primär drivningen helt inklusive innerkåpan för att komma åt.
Edit 2021-05-22
Filtret var inte speciellt vidrigt, lite packningsrester men inga hårda partiklar hittades.
Oljan som tömdes ur sumpen var helt ok, inga hårda partiklar..
På den mittre bilden nedan kan man i LED lampans sken se en stos med hål i mitten, hålet är kanalen som returpumpen suger igenom.
På stosen skall det vara trädd en O-ring som man bör vara medveten om, när jag demonterade bitarna följde den med sugfiltret en liten bit, den låg och simmade löst, fiskades ut med en bit ståltråd.
O-ringarna heter enligt reservdelsmanualen "SOR 6" vilket inte är så hjälpsamt, de verkar ha ID 12mm och sektionsdia 2mm.
Pluggens har en stos den har ytterdia 13mm, jag misstänker att sugstosen har samma mått (samma o-ringstyp).
Återmontering: O-ringen på sug-stosen, förs fram med lång spetstång, pillas i läge med en mejsel till, givetvis behöver man se så en en "lång LED" är bra..
Hade jag bytt O-ring på sugstosen hade det nog varit jobbigt, nu hade den med tiden format sig så den ploppade dit så snällt...
..och pluggen har invändig sexkant 10mm..
Post's attachments
Drivsida crop.JPG 60.23 kb, 196 downloads since 2021-05-21

sug crop.JPG 54.16 kb, 188 downloads since 2021-05-21

sugfilterdelar.JPG 68.97 kb, 192 downloads since 2021-05-21