God jul!
Buss 1964
Motor 126A 1967 med 100 timmar som industrimotor och 2 sommrar i bussen
fördelare Bosch JUR 4 0 231 137 020 - VW 111 905 205 T (ny)
förgasare: Solex PICT 30/31 (ny)
elektronisk tändning Ignitor 4-71 10 Pertronix (ny)
spole: Pertronix flame thrower (ny)
12 V
nya tändstift, kablar, provat att suga i vakuumpumpens slang och fördelare avancerar tändningen fint.
motorn startar som en dröm, direkt, fin tomgång, varvar fint inga problem, ingen baktändning, ingen hosta, ingen tvekan, mycket stabil i tomgången
kör några hundra meter super fint de första 5 minuterna, men så fort motorn börjar bli varm börjar den smälla, baktända, hosta, tveka o dör
har ställt den statiska tändningen med cylinder #1 vridit fördelare tills lampan precis börjar lysa.
Ingen stroboskoplampa ännu
Var ska ja börja felsöka?
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
