26 Senaste redigerad av MattsR (2020-08-13 11:47:00)

Jag får erkänna mig tillhöra de naivas skara. Jag har släpat hem ett objekt som jag kanske inte kommer att få ihop. Men so What?

Det är min dröm och genom inlägg som Kroffes, Kee´s, Michaelth Mogges m. fl hålls den drömmen vid liv. Jag småpular med den, lägger en halvtaskig svets ibland och framförallt torrkör :-) Kommer gärna och torrkör den här Mo DO barndooren
Min bil står i min gamla mors garage och för henne är det toppen att jag har bilen där = hon får mycket besök.

Så slappna av, dröm och börja leva

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

27

Har hört om det här och nu läst.
Det känns som ett generations glapp eftersom det skiljer ca:30år mellan Kroffe och Hans.
Har varit intresserad sedan -80 när Bug in ”Katalogen” var det enda som fanns att titta på förutom ibland i Start o speed sista sidor fanns det ibland nått bygge som var coolt  ICQ/af  ICQ/af
Mycket har hänt och de senaste 10 åren har det varit galna.. Jag känner Kroffe som klubbmedlem och Hans en del genom träffar och gemensamma bekanta.
Ni är egentligen väldigt lika och kommer att komma bra överens (Tror jag

28

Fortsättning för tredje gången.. ICQ/bc  ICQ/bu
Hans jag förstår att det genuine med Vw hobbyn kan gå förlorat genom att man drar ut ett lik ifrån skogen,gör en film och plötsligt är man en "Rockstar" på Internet utan att veta vad som är fram eller bak på skräphögen.
MEN Kroffe är en grym snubbe som just blev ordförande i vår klubb just på grund av hans entusiasm.
Jag har i och med i år lämnat min plats som sekreterare för att föryngra.( sen dess har jag bitit min knoge men det är en annan sak)
Vi är inte så många i Sverige som är "Hardcorefans" så nu är mitt förslag till alla i lokalen att vi tar varandras händer och sjunger: We shall overco.. eller så bara kramas vi och förstår att vi kan komma ifrån olika håll in i samma fråga.
Föresten,grym film Kroffe  ICQ/ay  ICQ/af

29

Och när du sjungit klart kan du börja med din BD Patrik... ICQ/as

30

Patrik B. skrev:

Har hört om det här och nu läst.
Det känns som ett generations glapp eftersom det skiljer ca:30år mellan Kroffe och Hans.
Har varit intresserad sedan -80 när Bug in ”Katalogen” var det enda som fanns att titta på förutom ibland i Start o speed sista sidor fanns det ibland nått bygge som var coolt  ICQ/af  ICQ/af
Mycket har hänt och de senaste 10 åren har det varit galna.. Jag känner Kroffe som klubbmedlem och Hans en del genom träffar och gemensamma bekanta.
Ni är egentligen väldigt lika och kommer att komma bra överens (Tror jag

Har den här liggande på jobbet! Känns den igen ICQ/ab

Post's attachments

2E945CAC-91B9-41DB-B458-D72EB929D489.jpeg, 382.83 kb, 1008 x 1344
2E945CAC-91B9-41DB-B458-D72EB929D489.jpeg 382.83 kb, 113 downloads since 2020-08-14 

7E822849-E61D-46FD-BCBF-BE0ECA0FF376.jpeg, 425.88 kb, 1008 x 1344
7E822849-E61D-46FD-BCBF-BE0ECA0FF376.jpeg 425.88 kb, 110 downloads since 2020-08-14 

Bubbla -62

31

GB skrev:

Tror aldrig Patrik kommer sluta sjunga....  ICQ/af

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Flakbil mot H-O 2021 och hinner jag inte klart den får man väl åka taxi. Till Hessisch ska jag!!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

32

GB skrev:

Jasså den, trodde det räckte med att dra fram den

33

50 split skrev:
GB skrev:

Tror aldrig Patrik kommer sluta sjunga....  ICQ/af

ICQ/bj

Patrik B. skrev:
GB skrev:

Jasså den, trodde det räckte med att dra fram den

Om det vore så väl ICQ/ad

34

Låt "gubbarna" gnälla... Kör ditt race Kroffe. Dra ut hela norrländska skogen. Bara de inte stå och blir ett med naturen

Du har lyckats få ut trasiga bilar förr på vägarna... Låt BD bli ett projekt för livet. ;-P

35

anders bergh skrev:

Låt "gubbarna" gnälla... Kör ditt race Kroffe. Dra ut hela norrländska skogen. Bara de inte stå och blir ett med naturen

Du har lyckats få ut trasiga bilar förr på vägarna... Låt BD bli ett projekt för livet. ;-P

ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/ay

splitbuss 62a.bubbla.65a bubbla.66a golfmk180.polo05.touran 2015