1

Hej,
Min motor har gått lite dåligt till och från och jag undrar om detta kan bero på min tändspole. Använder jag fel tändspole eller fungerar den jag använder?

Post's attachments

IMG_0036 (1).JPG, 154.11 kb, 640 x 480
IMG_0036 (1).JPG 154.11 kb, 34 downloads since 2020-04-12 

IMG_0037.JPG, 96.26 kb, 640 x 480
IMG_0037.JPG 96.26 kb, 26 downloads since 2020-04-12 

IMG_0037.JPG, 96.26 kb, 640 x 480
IMG_0037.JPG 96.26 kb, 28 downloads since 2020-05-06 

2 Senaste redigerad av Mr 56 (2020-05-06 19:22:12)

Det borde funka bra me den sån spole. Jag har kört tusentals mil med sånna i olika hobbybilar.

Det är lätt att kolla tändsystemet, lossa en tändkabel stoppa i ett fräscht stift, jorda stiftet.
Be en kompis starta och då ska du får en blå "fet" gnista.


är den gul kolla brytaravståndet, är det ok byter du kondning, är gnistan forfarande gul så byter du tändspolen.

Ditt bränslefilter sitter bakvänt så du ser inte hur mycket skräp det är i det.

Byt filter och sätt det på sugsidan av pumpen åt rätt håll.
Nu går allt ev skräp genom bensinpumpen..


Bästa stället att ha filtret på dock är under tanken, fram.

Det finns en åsikt som säger att filtret går sönder av värmen och bilen brinner upp, om man har det där bak.

Och köp slangklämmor inte straps

"ljushuvud"

3

Plugga de inringade hålen.
Och se till att gumit tätar hela vägen runt.
Annars suger kylsystem varmluft underifrån, och allt gå varmt.

Luftrenaren ser ut att behöva en omgång.
Skaffa gärna en VW original luftrenare, VW har lagt tusentalstimma på at få dom att passa ihop med motorn.

Tråkigt javisst men det kan påverka motorns beteende.

Post's attachments

IMG_0036 (1)b.jpg, 144.19 kb, 480 x 640
IMG_0036 (1)b.jpg 144.19 kb, 31 downloads since 2020-05-06 

"ljushuvud"

4

Tack så jättemycket för alla tips.