Nya kolvar =1835cc.
Enkelförgasare. Ej original.
Andra trimtoppar.
Hk?
Ska gå igenom bes utan krångel.
Tänkt då en 1303s..bil ca 15000kr
Räcker 30 för motorn?
Framtidsplan!
För en 1835 som ser ut som en std 1600 utvändigt så räcker 30.000 kr.
3 2020-05-03 18:00:54 Senaste redigerad av PPRMicke (2020-05-03 18:02:41)
Nya kolvar =1835cc.
Enkelförgasare. Ej original.
Andra trimtoppar.
Hk?
Ska gå igenom bes utan krångel.
Tänkt då en 1303s..bil ca 15000kr
Räcker 30 för motorn?
Framtidsplan!
Om man vill ha bra körbarhet så köper man nya eftermarknas toppar med småventiler ( kostar mer att renovera gamla vw toppar)
Sen höjer man kompet lite
Det är viktigt är att man inte har för frän kam om man vill ha körbarhet och livsländ på maskin
( om du följer 1600 utmaningen så kommer det ut maskiner från 70 hk till 150 hk med std ventiler som är sugmotorer)
Hk bestäms av kam och komp och flöde i locken ( finns mer än W serien
Du kommer ligga mycket nära 30K
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
VwLarswed skrev:Nya kolvar =1835cc.
Enkelförgasare. Ej original.
Andra trimtoppar.
Hk?
Ska gå igenom bes utan krångel.
Tänkt då en 1303s..bil ca 15000kr
Räcker 30 för motorn?
Framtidsplan!Om man vill ha bra körbarhet så köper man nya eftermarknas toppar med småventiler ( kostar mer att renovera gamla vw toppar)
Sen höjer man kompet lite
Det är viktigt är att man inte har för frän kam om man vill ha körbarhet och livsländ på maskin
( om du följer 1600 utmaningen så kommer det ut maskiner från 70 hk till 150 hk med std ventiler som är sugmotorer)
Hk bestäms av kam och komp och flöde i locken ( finns mer än W serien
Du kommer ligga mycket nära 30K
/// M
Några speciella eftermarknadstoppar du tänker på?
Jag har sett att Mexicotillverkade toppar för insprutning har mindre kanaler, är det dessa du tänker på?
/Mogge
För en 1835 som ser ut som en std 1600 utvändigt så räcker 30.000 kr.
Låter bra idag är jag mest nyfiken men tack!
PPRMicke skrev:VwLarswed skrev:Nya kolvar =1835cc.
Enkelförgasare. Ej original.
Andra trimtoppar.
Hk?
Ska gå igenom bes utan krångel.
Tänkt då en 1303s..bil ca 15000kr
Räcker 30 för motorn?
Framtidsplan!Om man vill ha bra körbarhet så köper man nya eftermarknas toppar med småventiler ( kostar mer att renovera gamla vw toppar)
Sen höjer man kompet lite
Det är viktigt är att man inte har för frän kam om man vill ha körbarhet och livsländ på maskin
( om du följer 1600 utmaningen så kommer det ut maskiner från 70 hk till 150 hk med std ventiler som är sugmotorer)
Hk bestäms av kam och komp och flöde i locken ( finns mer än W serien
Du kommer ligga mycket nära 30K
/// MNågra speciella eftermarknadstoppar du tänker på?
Jag har sett att Mexicotillverkade toppar för insprutning har mindre kanaler, är det dessa du tänker på?
/Mogge
Hallå! Nja tror inte det..
TOPPLOCK 044 40X35,5 STD dessa toppar tänkte jag på då. Sedan köra med original block. Plus orginalkam. Kolvar =1835cc.
Plus en Enkelförgasare..
Vad tror du gifter sig detta bra? (är bara ute efter lite mera flyt i körningen inga massa hk)
Mvh
PPRMicke skrev:VwLarswed skrev:Nya kolvar =1835cc.
Enkelförgasare. Ej original.
Andra trimtoppar.
Hk?
Ska gå igenom bes utan krångel.
Tänkt då en 1303s..bil ca 15000kr
Räcker 30 för motorn?
Framtidsplan!Om man vill ha bra körbarhet så köper man nya eftermarknas toppar med småventiler ( kostar mer att renovera gamla vw toppar)
Sen höjer man kompet lite
Det är viktigt är att man inte har för frän kam om man vill ha körbarhet och livsländ på maskin
( om du följer 1600 utmaningen så kommer det ut maskiner från 70 hk till 150 hk med std ventiler som är sugmotorer)
Hk bestäms av kam och komp och flöde i locken ( finns mer än W serien
Du kommer ligga mycket nära 30K
/// MNågra speciella eftermarknadstoppar du tänker på?
Jag har sett att Mexicotillverkade toppar för insprutning har mindre kanaler, är det dessa du tänker på?
/Mogge
Har för mig dom är brasilen tillverkade
Dom är bättre i kanalena p förbränings rum utformning
Dom flödar mycket bra också Finns med kort eller lång gänga för tändstiftet ( lång är att föredra )
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Mexikanska toppar aldrig hört om!
9 2020-05-05 16:04:18 Senaste redigerad av PPRMicke (2020-05-05 16:05:01)
Mexikanska toppar aldrig hört om!
Det där med stora ventiler och std kam man kan göra så också men den blir förmodligen ganska trött i botten
Om du vill ha ett bra register bör du nog tänka en gång till
Dom här klarar lätt 70 hk om man vill ha mer så kan man jobba vidare med dom så man kan få ut 130hk ( vi tog ut 92 med modiferade ventilvinklar Orörda kanaler )
https://vwcustomspeed.com/produkt/Toppl … elport-kpl
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
VwLarswed skrev:Mexikanska toppar aldrig hört om!
Det där med stora ventiler och std kam man kan göra så också men den blir förmodligen ganska trött i botten
Om du vill ha ett bra register bör du nog tänka en gång till
Dom här klarar lätt 70 hk om man vill ha mer så kan man jobba vidare med dom så man kan få ut 130hk ( vi tog ut 92 med modiferade ventilvinklar Orörda kanaler )
https://vwcustomspeed.com/produkt/Toppl … elport-kpl
/// Micke
Ok tack för svar och info!
Mvh
