Värst vad många var lättstötta här då. Att 50-split skulle reagera var ju ingen högoddsare direkt, han har ju något gammalt agg mot mig, fast jag har aldrig förstått varför?
I min värld handlar formuleringen "hålla koll på volten" samma sak som att säga "hålla koll på bilarna" när man menar "hålla koll på trafiken", eller "hålla koll på bokstäverna" när man menar "hålla koll på stavningen" eller "hålla koll på graderna" när man menar "hålla koll på temperaturen" osv. Det slarvas rätt friskt med skillnaden på storhet och enhet, för det verkar ju inte vara ngn viktig kunskap om man jämför med hur man ska bete sig på sociala medier för att ta ett bisarrt exempel. Just spänning är svårt att associera med volt liksom jag rätt ofta märker att watt även har ett kliv över till ordet effekt. Och ännu lustigare blir det på engelska om man vill påpeka att något är "strömsnålt", för att skriva "low power" låter ju inget bra, men däremot "low wattage".
Men min viktigaste lärdom av detta är att återigen bli bättre på att bita mig i läppen och hålla käft, för ingen gillar en besserwisser. Men då vill jag avsluta med att jag inte är ngn besserwisser, jag bara råkar ha en läggning för saker som väldigt få andra i min omgivning har. Om min iver av att få dela med mig av min kunskap på något vis upplevs som förminskande, så har jag uppenbarligen gjort det på helt fel sätt. Men det var lite kul att det helt plötsligt blev fart på forumet!
Grinder and paint, makes me the welder I ain't