Jadå, den tas ut "framåt" i vagnens färdriktning.
1. Lossa pluskabeln från batteriet.
2. Lossa kablarna från startmotorn
3. Lossa muttern (17mm) bakom fläktkåpan i motorrummet. Den låser den övre startmotorskruven som är genomgående sprängkåpan och en av de fyra motorfästena. Det är inget problem att låta motorn hänga på tre punkter under startmotorbytet.
4. Lossa den nedre skruven.
Montering i omvänd ordning som man ju brukar säga, men den genomgående övre skruven vill inte alltid ligga kvar när man ska trä på muttern bakifrån sen. Så kila fast den med en skruvmejsel eller ngt annat som håller den på plats, eller ha en medhjälpare till att fixera den medan du drar på de första varven på muttern.
Det som ev kan försvåra operationen är om du har värmekamrarna inkopplade, då gör du bäst i att koppla loss den flexibla slangen mellan motor och chassi, för att öka åtkomligheten med en faktor tio. PÅ en originalhög buss är det snudd på att man kan göra hela denna operation utan att ens ställa vagnen på pallbockar, men det blir ju lättare att göra det om man har lite bättre arbetsställning.
PS: Köp en verkstadshandbok, dina bäst spenderade kronor på bussen! DS 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't