OK, så kontentan är att det kommer att finnas bensin i någon form efter 2030 även om det kanske kostar motsvarande 100 kr/l i dagens penningvärde. Så lite som vi kör med våra älskade veteranklenoder så kommer även det att gå. Faran är då att beslut som tas i dagarna kanske är bara början och politikerna kommer att dra åt skruvarna mer och mer. Vi får hoppas att vår hobby överlever.
falcor skrev:Nikke911 skrev:Vi som betraktar den svenska utvecklingen inom politiken och övrigt från utsidan kan inte förstå hur det gått så åt helvete med Sverige.

Inte så svårt,
Media har blivit åklagare, domare och bödel och behöver aldrig stå till svars för eventuella felrapporteringar.
Yrkespolitiker som måste ha ha ryggen fri för framtida arbete och livslång pension kan inte ta svåra beslut pga ovanstående. (Max 8 år i riksdagen är mitt förslag sen ska du återgå till ditt ordinarie yrke) så...nu har jag skrivit av mig.....förlåt om jag trampat nån på tårna... 
Jag som är en pragmatiker anser att "it takes 2 to tango" (jo, jag vet att det är en revolutionärande tanke). En stor del av skulden till att politikerna skor sig på oss, skiter i oss, fattar beslut som är direkt skadliga för oss, eu-parlamentariker i Bryssel lever i en annan galax med röda mattor, privilegier, skyhöga löner, fringisar, är VÅRT fel. Folk ger idag sin röst till någon som på pappret ska försvara våra intressen i 4-5 år. Politikerna skrattar hela vägen till banken. Politikerna och media har idag till uppgift att skydda 1% mot populasen, mot oss som är de enda som producerar något, oss som igår, idag och imorgon, kommer att betala hela kalaset med vårt anletes svett. Frågar man ungdomar (och inte så unga också) idag varför vi har 8 timmars arbetsdag, rätt till betald årlig semester, föräldraledighet, förbud mot barnarbete, eller varför det firas 1 Maj, etc så vet de inte ..... "det har väl alltid varit så". Nej, det har inte alltid varit så. Det har kämpats för rättigheter i närmare 150 år, många har betalat med sitt liv för mycket av det som vi tar för givet idag.
Folk är hypnotiserade av sina mobiler, spelar Candy Crush, av kändisar, av kungligheter .... folk vet idag mer om kändisar, kungligheter och fotboll än om sina arbetsrättigheter. I Davos Economic Forum 2014 offentligjordes att den 1% rikaste i vår planet äger numera över 50% av alla tillgångar (mot 30% för 20 år sedan) men media tutar i folk att det gör inget, att om man protesterar mot det är för att man är avundsjuk, att det finns så det räcker för alla. Men vi som tänker lite vet att det är en lögn, att världsekonomin är ett nollsummespel, roffar någon åt sig 50% av allt så finns det mindre för alla andra. Folk kopplar inte rofferiet med att det ständigt skärs ner i sjukvården, skolan, löner och välfärden i största allmänhet.
Som ordspråket lyder: "förtryckarna hade inte varit så mäktiga om de inte hade haft medbrottslingar bland de förtryckta".
Franska revolutionen gjordes inte med händerna i fickorna.
"The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent, and that's power. Because they control the minds of the masses." Malcolm X
Media vill att vi ska snacka om de rumänska tiggarna som vårt största problem (de ÄR ett problem, men absolut inte vårt största), medan de som stoppar händerna i våra fickor ner till armbågen VARJE DAG 365 dagar per år (politikerna, matindustrin, bankerna, etc) , de snackas det inte alls om. Nu fick jag litta kräk i munnen ...
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│