michaelth skrev:Med större hjul blir motorvarvet lägre och en luftkyld maskin kyler sämre... men du kanske skall köra subba??
Men visst allt går..
Om detta var ett reellt problem skulle alla som typ1-konverterat sina drivlinor ha problem. Som jag ser det handlar det om att vi idag använder fordonet till helt andra saker än det ursprungligen var avsett för, vi lastar inte 960kg längre. Sen kanske många har en något större spis än original, framförallt i de äldre splitbussarna, så det kompenserar ju en del förstås.
Man visst är det bra att påpeka att man kanske ska ha koll på oljetempen i dessa fall. Men att få ner varvtalet vid motorvägskörning är värt det alla dagar i veckan!
Bara min lilla åsikt.
Sen är det en väldans skillnad på dämpare och coilovers, en coilover har ju en fjäder i sig, då är det inte en regelrätt dämpare heller. Hade det stått coilovers i ursprungsinlägget hade jag såklart inte opponerat mig. Hur mycket en sån kan lyfta lämnar jag dock därhän då jag inte har någon personlig erfarenhet av dem. Jag vet dock att bussarnas "hängröv" enkelt kan motverkas genom en splinesjustering på torsionen och det är helt gratis. 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't