Mmmm... 
Efter en resa till Le Bug Show på SPA var det väl dags att börja garagesäsongen, tänkte se om man hinner få färg på dörrarna också innan vintern.
Började med passagerardörren som var sämst, nederdelen på ytterskinnet är bytt nån gång i tiden och verkar även vara svetsat mitt på dörren, så det vart lite spackel och slip innan den började bli någotsånär acceptabel...
Nu i helgen fortsatte jag med förardörren som är betydligt bättre men även den kommer behöva lite mer kärlek innan man kan få på nån färg 
Efter lite mer spacklande och slipande fick det fan duga... DÅ kom jag på att Macke nämnt att det var två små hål vid ena backspegeln där dom antagligen satt på nån annan spegel förr
så loppade igen dom och så lite spackel och slip där med, botten på dörrarna var lite rostiga men när dörrarna ändå är lite halvkassa så borsta/slipade jag bara bort det värsta och pensla på Owatrol
Så i Lördags vart det att epoxigrunda dom till slut:
Inte riktigt nöjd med finish och blandade lite väl mycket färg så då fick det bli flera lager, när det var dags att dra ett sista lager lyckades jag självklart dra luftslangen i färgen
Ska ändå slipas innan lack så drog på lite extra tjockt så får man se om det funkar eller måste på mer sen 
Inte riktigt nöjd med finish och blandade lite väl mycket färg så då fick det bli flera lager, när det var dags att dra ett sista lager lyckades jag självklart dra luftslangen i färgen
![]()
Ska ändå slipas innan lack så drog på lite extra tjockt så får man se om det funkar eller måste på mer sen
Ja, den har man gjort nån gång...
lagt slangen i lacken alltså...
GB skrev:Inte riktigt nöjd med finish och blandade lite väl mycket färg så då fick det bli flera lager, när det var dags att dra ett sista lager lyckades jag självklart dra luftslangen i färgen
![]()
Ska ändå slipas innan lack så drog på lite extra tjockt så får man se om det funkar eller måste på mer senJa, den har man gjort nån gång...
![]()
lagt slangen i lacken alltså...
Man blir ju bara så trött på sig själv 
JO! Fick på nog med epoxi så det räckte att slipa ner fadäsen
Så igår så drog jag tidigare från jobbet så jag hann få på färg innan det blir FÖR kallt ute, absolut inte perfekt men duger bra och när allt är monterat får man väl gå över bilen och kika om man ska våtslipa eller polera nått.
skönt att du inte gav upp!!!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
skönt att du inte gav upp!!!!
Hinns ännu... 
Men vad är egentligen planen?
Ska du ha en blank bil?!
Du har väl aldrig haft nån blank och polerad bil?
Eller Bay´en, va den blank?'
Snyggt Göran! Trägen vinner! 
Nja Löf, vill egentligen inte ha en blank bil men då både skärmar och dörrar var så pass våldade fanns inte så mycket alternativ till att lacka
nä, Bayen var sliten originallack 
Karlskandal, ja inte kommer man upp i energin som småpojkar som dig har, men kämpar på så gott jag kan

139 2025-10-31 15:48:15 Senaste redigerad av vwato (2025-10-31 15:49:48)
Svika gänget och bygga en trailerqueen, det är för jäkligt helt enkelt..
Riktigt bra jobbat. 
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Tjusigt, kommer bli kalas de här
vwato, nä nån trailerqueen lär jag aldrig äga
MrIcka, jag siktar på ok... med lite stuk 
Bara dörrarna torkat fick jag lov att montera tillbaka handtag så man kunde hänga tillbaka dörrarna, lite justering av bakskärmar så är det hyffsat nu.
Sen fick man ju "bara" lov att koppla och skruva dit blinkers fram och strålkastare, men inte så bara när det fattas grejer, man får leta efter delar på flera ställen, inte lätt när den vart totalt isärplockad för många år sen, men till slut så sitter dom där.
Positionsljusen på framskärmarna skruvades också dit och när dom satt där måste man ju dra dit listerna också
Sen såg jag att den nya hardyskivan till styrningen gått sönder... vette fan om jag monterat fel eller jävligt dålig kvalité
Men ska nog fixa lite mer el härnäst
Riktigt skoj när det blir mer och mer "bil" 
stilig!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Snyggt!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

Thanks, men nu tog jag ett kort i fördelaktig vinkel 
Fortsatte lite med el, kopplade i en tuta fram och så tröttnade jag på att flytta omkring på startmotorn så bytte bussning i förebyggande syfte och skruvade dit startmotorn.
Som jag nämnde så är det lite rörigt med delar och hittade på dom här två "värmegrejerna" i en låda, så gjorde ren dom från det värsta möget och skruvade dit dom också, small steps 
Det här när man köper massa grejer, sen blir det stiltje och man börjar med nått annat osv.
När jag lackat dörrarna så var det ju lika bra att dra dit listerna innan man monterar dom på bilen, men vaaaar är listerna? köpte jag inte nya dörrlister? näää.. tydligen inte och när jag tittade runt så var just dörrlisterna slut eller snordyra
så köpte en budget variant utan pressningar osv men funka helt ok 
Så börjar man med nått annat som tex listerna till huvar och vad dyker då upp? jo dom dyra riktiga dörrlisterna jag köpt för nått år sen
Jaja, även listen till främre huven var ju lite special där den är bredare framtill och baktill, men passade den? Näää... så fick ju klippa av den en decimeter på både höger och vänster sida och limma ihop
Men nu sitter det då lister överallt, ja... jag hoppas limmet håller kvar dom 
Nu är inte min lack nått toppjobb men taket har fruktansvärt med rinningar... nu är väl inte det nån prio just nu men om jag inte får nån hyffsad ordning på det så får man väl kapa av det sen istället 
Det här när man köper massa grejer, sen blir det stiltje och man börjar med nått annat osv.
...
Så börjar man med nått annat som tex listerna till huvar och vad dyker då upp? jo dom dyra riktiga dörrlisterna jag köpt för nått år sen
been there done that...