Hejsan allesammans.
Jag har fått ett projekt i knät (VW Typ 1 -59). Den har stått i en lada sedan 1974-75, fick hem den i somras och i helgen fick jag motorn att starta..
Detta är mitt första projekt så jag är väldigt novis och troligen väldigt naiv och tycker det skulle vara roligt att få rulla på vägarna till sommaren. Men inser mer och mer att så jä_la lätt är det ju inte... innerst inne förstår jag att det krävs en del jobb för att få den att rulla på vägarna.
Min tanke med projektet är att få den körbar så snart det är möjligt. inte göra så mycket renovering utan låta den vara som det är med det mesta.. ska gå igenom bromsar, avgassystem är slut måste bytas, ljus etc för att besiktiga den.
Är det någon som bara tagit hem ett projekt och fixat det som krävs för besiktning..
Jag tänkte i framtiden göra större renovering..
Min fråga till er här inne är följande, vad kommer att krävas för att få denna igenom besiktningen?
Frågan är hur mkt besiktningen knackar sönder när det gäller rost?
Förstår att det är svårt att svara på frågorna eftersom man inte vet hur skicket är och inte sett bilen..
Men är väldigt tacksam om jag kan få tips, kommentarer, kul att diskutera vad som behöver göras..
Jag börjar här och ser vad jag får för kommentarer..
Typ1 -59

och lite vad som behöver göras....