76

Fixat: Fått tag på en ny "avancerad" sökfunktion som nu är installerad.

Det var det för idag, ska ju upp om drygt 5 timmar  ICQ/bm

77

ICQ/bp

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

78

ICQ/ay

79

Idag när jag postade inlägg så gick klockan 1h fel.
Inget stort utan tänkte bara säga ICQ/bm

☆♤♡◇♧♤♡◇♧☆♡◇☆♤♡♧☆♡◇♧♤☆♤♧◇♤☆

80

Snyggt nu är sökfunktionen på plats igen, bra jobbat!

Angående klockan, det är ett känt fenomen brukar bero på sommartid eller inte, finns inställning i din profil justera så att det blir rätt...

/foppa

81 Senaste redigerad av =) (2018-04-26 10:13:35)

Ursäkta mitt fel ICQ/al
Nu är det rätt.
Om inte annat så vet alla andra det med nu att man måste ändra det själv. ICQ/bv
Tro jag har vetat det men vissa saker tränger man..  ICQ/bu

☆♤♡◇♧♤♡◇♧☆♡◇☆♤♡♧☆♡◇♧♤☆♤♧◇♤☆

82

Foppa13 skrev:

Angående klockan, det är ett känt fenomen brukar bero på sommartid eller inte, finns inställning i din profil justera så att det blir rätt...

/foppa

Sökfunktionen är visserligen igång igen men ett litet minus är ju att de kommer direkt till inläggen o inte som innan till varje tråd   var för sej

83

Eklund skrev:
Foppa13 skrev:

/foppa

Sökfunktionen är visserligen igång igen men ett litet minus är ju att de kommer direkt till inläggen o inte som innan till varje tråd   var för sej

Det ändrar du ju själv ICQ/ab

84

Ovanför den här rutan, där det står - Snabbsvar på..... Efter på så ligger det text ovan på varandra så texten går inte att läsa fram till : BBCode.

Hälsningar Michael

85

GB skrev:
Eklund skrev:
Foppa13 skrev:

/foppa

Får de ändå inte att fungera . de verkar som att man kan söka på rubrik o text men alla inlägg kommer på rad som inlägg från alla trådar som har sök ordet i sej o inte som hela trådar som i de här fallet uppdateringar

86

Eklund skrev:
GB skrev:
Eklund skrev:

Får de ändå inte att fungera . de verkar som att man kan söka på rubrik o text men alla inlägg kommer på rad som inlägg från alla trådar som har sök ordet i sej o inte som hela trådar som i de här fallet uppdateringar

Fast du klickat i "trådar" efter visa resultat?

87

missade de

88

Eklund skrev:

missade de

ICQ/ay

89

____________________________________________________________________________________________________

Kvar att fixa: (i minnesordning, ej kronologisk eller på viktighetsfaktor)

1. Favicon på webläsaren. Done
2. Färgerna på klistrade poster.
3. Externa länkar öppnas ej i ny/tt Tab/fönster. Done
4.
5.
6.
7.

Ser Ni fler fel så skriv gärna så listar jag upp det på denna tråd och undersöker.

PS. Första stadiet att migrera till annat system gjorde jag natten till idag, genomfört med ung 94-96% OK av mej och det är det bästa hittills.
Nu kommer långköraren, dvs att manuellt konvertera sådan som inte ingår i ett standardforum av punBB.
Håll tummarna.....

90

Jag ser fortfarande bara en liten del av forumet via telefon
Ser inte mer än första kolumnen så kan ej öppna PM

Nytt mob nr...

91

iooor_21 skrev:

I liggande läge?

92

Och jag ser bara namnet,  pm och e-post i första kolumnen ej ort, avatar...
Spelar ingen roll hur jag håller telefonen.

T1 splitbuss kombi '64
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

93 Senaste redigerad av iooor_21 (2018-04-30 12:33:26)

GB skrev:
iooor_21 skrev:

I liggande läge?

Oavsett hur jag håller telefonen

Nytt mob nr...

94

Iooor om du har en Androidtelefon upp i högra hörnet på webläsaren har du 3 prickar öppna den menyn och prova att byta till datorwebplats.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

95

Torpa skrev:

Iooor om du har en Androidtelefon upp i högra hörnet på webläsaren har du 3 prickar öppna den menyn och prova att byta till datorwebplats.

Åh dagens bästa tips, gillade inte alls sidan på mobilen efter uppgraderingen...

Tack för den!

/foppa

96

Fler än jag som inte kan öppna pm i telefonen nu efter uppgraderingen? Har en android...

T2 Transporter Pick-up EH -78
T2 Kleinbus -75

97

Gimbo skrev:

Fler än jag som inte kan öppna pm i telefonen nu efter uppgraderingen? Har en android...

Och du har testat att ha telefonen i liggande läge och klicka på "subject"?

98

GB skrev:

Och du har testat att ha telefonen i liggande läge och klicka på "subject"?

Ja, det finns inga ämnen att klicka upp, kan således ej heller läsa gamla pm...

T2 Transporter Pick-up EH -78
T2 Kleinbus -75

99

Kan kanske Gimbo och iooor_21 skicka mig en skärmdump på telefonen när ni har den i liggande läge när ni kollar PM?

100

Helt rätt, mobilen måste vara liggande annars syns inte Ämnesrubriken, detta för att texten blir totalt för lång för den fontstorlek som används.
Bara den är liggande fungerar det.