Hej, och tack! Uppskattat.
Bilen är en USA modell och har en AB motor utan kat (fattar det som 1286 cc och 44 hk) och en 30 pict 2. En sådan kombination hittar jag inte i din tabell så något har nog hänt längs vägen. Kanske borde det varit pict 3 orginal.
Frågan är om det har någon betydelse. Är pict 3 bättre att ha att göra med och trivs AB och pict 3 bättre ihop?
Bortsett från detta har jag lite problem vid kallstart. Vill gärna bara gå på 3 cyl den första tiden tills den är varm. Antog tändningsrelaterat men allt är bytt utan att lösa saken. Kan det på något sätt ha med förgasaren att göra, har svårt förstå hur men men.... ifall du har något tips? Hade ute motorn i vinter (byte vxl låda) men rörde ingenting mer än justering ventilspel och nya stift (enligt bok och samma som satt innan), men efter detta kom problemet. Jag får också enstaka baktändning under körning runt tomgång (gas till/från). Känns också som motorn går mer ansträngt men svårt att säga säkert. Har inte kollat tändinställning men den gick kanon innan motorn var ur och den kan väl inte ändra sig själv...eller?
Vad kan jag ha gjort fel....? Eller vilket fel kan ha uppstått?
Nybörjare på VW......och bara så där lagom mek erfaren. Mao hjälp kan behövas.